Op 30-10 speelde onze A1 de return tegen het sterke IJsselvogels A2, tot dan de enige ploeg in de poule zonder puntverlies. Toch was er hoop, want al verloor Dunas uit met 20-12, zeker in de tweede helft had onze A1 laten zien goed partij te kunnen geven, maar toen was de tegenstander een stuk trefzekerder.

De wedstrijd van vorige week was natuurlijk een feest, met goed weer, veel publiek en een prachtige wedstrijd. Deze week was het totaal anders. Het regende, het waaide hard, het was koud en er was weinig publiek. Een ambiance waarvan je denkt: “Fijn dat we straks de zaal in mogen.”

Toch probeerden beide teams er het beste van te maken. Al vrij snel scoorde Quinten 1-0 en IJsselvogels maakte kort daarna gelijk. Daarna ging het nodige mis bij Dunas (gladde bal, onnodige stippen tegen) en ook het scoren wilde lange tijd niet meer lukken. IJsselvogels liep uit tot 1-5 totdat Yesse pas in de 27e minuut de 2-5 in de korf gooide. Weer een stip tegen bracht de stand op 2-6, maar gelukkig kreeg Quinten vlak voor rust ook een stip en die ging erin. Ruststand: 3-6 in een gelijk opgaande, niet al te beste wedstrijd. (Maar daarvan mag je best het miezerige weer de schuld geven.)

In de tweede helft scoorde IJsselvogels weer uit een stip, maar Annabel kwam op schot en maakte kort achter elkaar de 4-7 en de 5-7. Het weer werd er niet beter op, maar dat gold gelukkig ook voor de schoten van IJsselvogels. In deze fase was IJsselvogels beter, vooral in het onderscheppen, de rebound en het overspelen van de bal. Ons aanvalsvak leed te snel balverlies, maar niemand liet de moed zakken. Dunas wist het verdedigend heel erg goed dicht te houden en de vele afstandsschoten van vooral IJsselvogels-mannen misten doel. Omdat IJsselvogels de kansen niet benutte, lukte het Dunas toch om langszij te komen met korven van Olivier en Eline en zo werd het nog een spannende slotfase. Uiteindelijk wist een IJsselvogels-dame wel te scoren en even leek het erop dat Dunas met lege, maar vooral koude en natte handen zou achterblijven, tot Hugo in een ultieme poging toch weer gelijk maakte: 8-8. In de spannende laatste minuut wist niemand meer te scoren en dus kon Dunas trots zijn op het gewonnen punt, want ze hebben geknokt als leeuwen en het is daarom echt wel een terechte uitslag.

Een leuke eerste seizoenshelft van Dunas A1 dat zich goed aan het ontwikkelen is. En nu maar snel de zaal in.