Komend weekend mag een aantal teams hun eerste zaalwedstrijd spelen. Het eerste speelde al bij de Haagse Korfbaldagen, maar nu kunnen ook andere teams voor een oefenwedstrijd aan de bak. Helaas heeft het kabinet weer strengere coronamaatregelen per 13 november jl. afgekondigd. Vooralsnog zijn die voor de duur van 3 weken van toepassing.

Een belangrijke maatregel is dat alle sporters van 18 jaar en ouder bij zowel wedstrijd als training een geldig coronatoegangsbewijs (CTB) moeten kunnen tonen. Alle leden en vrijwilligers die in de sporthal ‘functioneel aanwezig’ zijn, denk aan trainers, coaches, scheidsrechters, etc., hoeven geen CTB te tonen.

Een andere belangrijke maatregel is dat er helaas geen publiek bij wedstrijden of trainingen aanwezig mag zijn. De gemeente draagt in principe zorg voor controle op het CTB bij de ingang van de sporthal. In bijzondere gevallen rekenen zij op medewerking van de vereniging. Wij hopen dat in dat geval er voldoende bereidwilligheid is om bij te springen.

Op speeldagen is de horeca in sporthal Zuidhaghe, waar Dunas (op zaterdagen) haar thuiswedstrijden speelt, naar verwachting geopend. Ouders kunnen eventueel daar plaats nemen en wellicht iets van de wedstrijd opvangen. In de horecagelegenheid moet uiteraard het CTB te worden getoond en gelden vaste zitplaatsen.

Ten aanzien van uitwedstrijden stelt het NOC*NSF, dat voor de overheid invulling aan de coronamaatregelen voor de sport geeft, dat “zij in z’n algemeenheid oproept het aantal rijouders tot het minimum te beperken”. De ouders die jeugdleden naar een uitwedstrijd rijden, zijn in dat geval functioneel aanwezig en hoeven geen CTB te tonen en mogen op de tribune plaatsnemen en/of (na vertoon van CTB) ook in de horeca/sportkantine.

We zullen er niet veel vertoeven, maar onze eigen sportkantine inclusief het terras op het Stokroosveld zijn op vertoon van het CTB toegankelijk. Zowel binnen als buiten gelden vaste zitplaatsen. Het horeca-gedeelte en -activiteiten op de accommodatie sluit om uiterlijk 20.00 uur. De sluitingstijd is niet van toepassing als er sprake is van vergaderingen of andere (onderhouds-) werkzaamheden.

We rekenen weer op ieders medewerking. Waarvoor hartelijk dank!

Het coronaprotocol wordt zo spoedig mogelijk bijgewerkt en op de site gepubliceerd. Eventuele vragen of opmerkingen kunt u stellen via emailadres bestuur.algemenezaken@dunas-korfbal.nl.