Afgelopen weekend mocht de D4 aantreden tegen Weidevogels. Helaas zonder hun eigen coaches, maar dat betekende wel dat wij (Kyra en Jamey) dit leuke team mochten coachen!

Yara en Mirthe waren er helaas ook niet bij, waardoor er maar acht spelers waren. Dit betekende dat de D4 aan de bak moest! Het ene vak bestond uit Nikki, Esmé, Thijs en Sem. Nikki heeft vorige week haar eerste minuten in het veld gemaakt en moest vandaag meteen een hele wedstrijd spelen. Dit deed ze onwijs goed, want met haar onderscheppingen en kansen zou je niet zeggen dat dit haar eerste hele wedstrijd was! Ook de rest van dit vak heeft onwijs goed hun best gedaan. Esmé heeft ontzettend goede acties gemaakt, wat ook heeft geresulteerd in een aantal mooie doelpunten. Thijs had hier een belangrijk aandeel in, want hij stond goed in de aangeef en gaf de bal perfect aan bij Esmé. Zo'n aangeef is onmisbaar om doelpunten te kunnen maken! Wanneer de bal onderschept was in de verdediging, was het Sem die goed vrijliep zodat de bal naar het aanvalsvak van Dunas kon.

Het andere vak bestond uit Gioia, Kyra, Nick en Luuk. Gioia heeft in de verdediging goed gekeken naar de bal, want zij heeft de bal een aantal keer mooi kunnen onderscheppen! Vervolgens was het Kyra die, net als Sem, goed vrijliep en zo de bal kon opbrengen naar de middenlijn. Nick heeft deze wedstrijd goed gebruik gemaakt van zijn snelheid, want zijn tegenstander was hem vaak even kwijt als hij goed vrijliep! Luuk was de speler die vaak de bal heeft afgevangen wanneer Weidevogels had geschoten. Zo konden zij niet nog een keer aanvallen, wat natuurlijk heel goed is!

Ondanks dat alle spelers zo hun best hebben gedaan, is het de D4 niet gelukt om te winnen. De D4 heeft 6 mooie doelpunten gemaakt, maar helaas wist Weidevogels er 14 te maken. Het was een leuke wedstrijd, waarbij iedereen hard heeft gewerkt en goed heeft doorgezet. Op naar de volgende wedstrijd!