Zaterdag 5 februari start voor de teams die uitkomen in de wedstrijdsport ook weer de competitie. Dat deze teams een week later starten heeft te maken de promotie-degradatieregeling. Simpel gezegd: de winnaar van een poule promoveert naar een klasse hoger, degene die onderaan eindigt speelt volgend seizoen een klasse lager.

Doordat de competitie een tijd stil heeft gelegen, moest het programma worden aangepast. In de wedstrijdsport zijn nu de oorspronkelijke poules van 8 teams in 2 poules van 4 teams verdeeld, zodat er wel een volledige competitie gespeeld kan worden (6 wedstrijden). Daarna volgt zo nodig nog een promotie of degradatiewedstrijd tegen de andere poule.

De bond heeft geprobeerd het oorspronkelijke programma van uit- en thuiswedstrijden zo veel mogelijk te behouden, maar dat kon niet overal. De consequentie is dat Dunas 1, 3, 4, en A1 een nieuw programma hebben, maar dat een enkele keer een jeugdteam verplaatst moest worden, omdat we niet meer zaalruimte konden huren op een betreffende dag (zoals zaterdag 5 februari).
De breedtesport is niet gewijzigd, omdat het geen consequenties heeft voor de indeling van een volgend seizoen. Vandaar dat daar de competitie gewoon wordt uitgespeeld, ook al heb je misschien niet alle tegenstanders getroffen.

We hopen dat ieder team weer met plezier kan korfballen de komende tijd. Er mag ook weer publiek aanwezig zijn, dus ik verwacht veel ouders bij de wedstrijden van hun kinderen, maar ook alle Dunas-fans bij Dunas 1 op de tribune in Zuidhaghe om onze toppers aan te moedigen.