Op 19-2 mocht onze A1 thuis spelen tegen DES A1. DES staat voor: Door Eendracht Sterk, maar deze week stond de afkorting voor: Dames Echt Super. Want het gevaar kwam deze week bijna volledig van de dames van DES. Het ene schot na het andere vloog erin (10x raak uit 38 schoten). De mannen van DES namen ook wel regelmatig de korf van Dunas onder vuur, maar hun schoten waren niet erg trefzeker (3x raak uit 26 schoten).

En hoe zat het dan aan de kant van Dunas? Nou…….. Laten we zeggen dat Ruben uitstekend op dreef was met vier doelpunten. Ook Hugo was zeer goed bezig. Hij scoorde drie keer, maar wat nog veel meer opviel was dat hij wel 12 of meer onderscheppingen had. Als ik Desser was, zou ik er moedeloos van worden, maar door slordig spel van Dunas kreeg DES soms even snel de bal weer terug. Tja, dan houd je des moed er wel in.

Het scoreverloop: Olivier opende meteen de score: 1-0, Ruben scoorde 2-1, Hugo, 3-2, en 4-5, Quinten 5-7, Ruben 6-9, 7-9 en 8-11, Hugo 9-12, Jasmijn 10-12, eindstand 10-13.

En zo verloor Dunas een wedstrijd die het echt niet had hoeven verliezen, want inzet was er genoeg en we waren zeker niet de mindere, maar wel een stuk slordiger. Bovendien kwamen de Dunas-dames nauwelijks aan schieten toe, want die duvelse DES-dames zaten er steeds goed bovenop.

Niet getreurd, op 12 maart is de volgende wedstrijd, nu uit tegen DES, dus kans op revanche. Als we voor die datum nog even stevig doortrainen, maken we een kans.