Op zaterdag 19 februari speelde Dunas F1 uit tegen KOAG F2. De thuiswedstrijd tegen KOAG werd met 6-3 gewonnen, maar daar moest de F1 wel hard voor werken. Deze keer was Ardil er helaas niet bij, maar de andere vijf F1-ers waren er helemaal klaar voor.

Met Gijs, Saar, Juliëtte en Kathleen in het veld startte de wedstrijd. Al gauw bleek dat KOAG een waardige tegenstander is en ze ongeveer even ver zijn in wat ze kunnen als onze F1. KOAG heeft veel kansen, maar mist nog alles. Ook de F1 heeft kansen en zij weten wel een mooie kans te benutten, 0-1! Met deze stand gaan we de eerste korte rust in. Imre komt het veld in en het blijft spannend. De F1 staat bij het verdedigen vaak tussen de tegenstander en de bal, waardoor het voor KOAG lastig is om snel over te spelen. Soms lukt het alleen net niet om op tijd bij de tegenstander te zijn en KOAG schiet vaak snel, waarbij zij drie doelpunten weten te maken. Maar onze F1 valt goed aan en wanneer zij snel de bal overgooien en goed kijken wie er vrij staat, scoren zij drie doelpunten! Met één puntje voorsprong gaan we de rust in (3-4). In het derde kwart wordt de vermoeidheid al wat zichtbaar, maar de F1 zet goed door en blijft er hard voor werken. Het gaat gelijk op en zowel Dunas als KOAG scoren twee keer. Weer een korte rust met één doelpuntje voorsprong (5-6)! In het laatste kwart verdedigt de F1 nog super goed en wordt de bal vaak onderschept. Dit zorgt ervoor dat KOAG niet meer weet te scoren, terwijl de F1 nog veel mooie aanvallen heeft en nog twee doelpunten maakt. Eindstand: 5-8! Het was een spannende wedstrijd, maar de F1 heeft de hele wedstrijd super hard gewerkt en wil graag laten zien wat ze op de training leren. Zo wordt de bal steeds vaker onderschept, zijn ze steeds meer in beweging met vrijlopen en weten ze zelfs van echt wel een afstandje te schieten. Zo knap! Daar zijn wij als trainers super trots op :)

Op naar de volgende wedstrijd!