Op 19 maart stond de thuiswedstrijd op het programma tegen Fluks A1. Bij de uitwedstrijd was ons team aan alle kanten voorbij gelopen. Na een ruststand van 12-7 werd onze A1 uiteindelijk met een 23-11 nederlaag naar huis gestuurd. Het thuispubliek was dus vooraf best wel een beetje bang voor een dergelijke uitslag.

Fluks: volgens Encyclo betekent het: snel-kwiek-stevig.  De A1 van Fluks deed ook vandaag duidelijk de naam eer aan. Hun spel ging in een hoog tempo, ze zaten overal direct bovenop en de duels waren vaak stevig. Te stevig, volgens een deel van het thuispubliek, maar de goed leidende scheidsrechter Maarten vond dat het allemaal net binnen de regels was en daardoor ontstond een enerverende strijd in een hoog tempo. Opvallend was het luide en veelvuldige geschreeuw van de Fluks-coach in onze hal, waardoor je je afvraagt of de spelers nu zo hun best deden uit angst voor hun coach of dat ze er zelf wel plezier in hadden. We houden het maar op het laatste.

De wedstrijd verliep dus in een hoog tempo. Iedere keer als Fluks de bal even vrij had werd er direct geschoten, maar de zuiverheid ontbrak. De rebound was heel vaak ook voor Fluks, omdat ze net even alerter en agressiever waren dan Dunas. Na de 1-0 was het Annabel die met haar eerste schot raak mikte 1-1. Fluks ging door met het beschieten van de Dunaskorf. Het werd dan ook 4-1, voordat Olivier na een fraaie combinatie 4-2 maakte. Niet veel later werd het 5-2, maar ook Hugo wist zijn eerste te maken en zo werd de ruststand 5-3. Op zich een heel nette stand gezien de 54 schoten van Fluks en slechts 29 van Dunas. De ruststand zou er zelfs nog beter hebben uitgezien als Dunas de stip die het kreeg ook had gemaakt, maar helaas stuiterde die bal er net uit.

Na de rust werd het meteen 6-3 voor Fluks en even later scoorde Annabel haar tweede: 6-4. Dunas werd wat feller en er werden meer rebounds gewonnen, maar Fluks onderschepte nu ook vaker de Dunasaanval, dus Fluks bleef de bovenliggende partij. Langzaam maar zeker liep Fluks uit naar 9-4. Toch herpakte Dunas zich weer. Na een doelpunt van Quinten was het Hugo die nog twee keer scoorde, waardoor het 9-7 werd. En als…… als de scheidsrechter nou iets minder streng was geweest op het lopen en verdedigd schieten, dan had Dunas zelfs voorgestaan, maar helaas voor Dunas zag Maarten niets door de vingers en floot 3 doelpunten van Dunas af. Uiteraard was het publiek met een turquoise bril het daar niet mee eens.

Trouwens, in de laatste fase wist Fluks nog twee keer te scoren, dus verloren had Dunas toch wel. En terecht, Fluks was net wat sneller-kwieker-steviger.  Maar onze A1 is deze keer niet weggespeeld en dat is een mooie opsteker om de volgende wedstrijd met vertrouwen tegemoet te zien.

Die wedstrijd is al op donderdag 24 maart 0m 18.45 uur uit tegen DES. Kom allemaal kijken. Onze A1 verdient uw support!