Zoals vorige week al te lezen was, stond er na een reeks overwinningen een uitdaging voor de F1 op het programma. De tegenstander was namelijk KCR F1, een ploeg die we vanwege corona nog niet eerder hadden getroffen. KCR had al zes wedstrijden gewonnen en één wedstrijd gelijk gespeeld, dus het was spannend hoe de wedstrijd zou verlopen.

Op een vrij klein veld schoot KCR uit de startblokken. Het werd al gauw duidelijk dat KCR snel kon rondspelen en de kansen goed af kon maken. Onze F1 deed echt hun best, maar KCR was net een maatje te groot. Wanneer Imre bijvoorbeeld goed bij haar tegenstander stond, moest ze haar armen wel heel erg uitstrekken om het haar tegenstander moeilijk te maken met gooien. Daarbij renden wij vaak snel naar de tegenstander toe om te verdedigen, maar eigenlijk moest dit nog 10x sneller om op tijd bij de tegenstander te zijn. Op sommige momenten in de wedstrijd speelden wij ook snel over en twijfelden we niet met gooien, waardoor wij echt wel kansen hebben gehad. Helaas lukte ons dit niet altijd en hadden wij soms wat meer pech dan KCR. Waar de bal bij KCR wel 14x door de korf heen viel, scoorden wij maar 1x.

Helaas, maar verliezen kan ook gebeuren! Dat is niet altijd leuk, maar daar leren we ook weer een hoop van. Want hoe moet je vrijlopen als je tegenstander telkens zo dichtbij je loopt? En hoe snel moet je de bal naar je medespeler gooien? Dat zijn vragen die we na deze wedstrijd hebben en wat we kunnen oefenen tijdens de training. En zoals Gijs al mooi benoemde: zolang we maar plezier hebben! En dat is inderdaad het belangrijkste. Op naar volgende week!