Dunas E2 moest het zaterdag opnemen tegen het eerst geplaatste team dat nog niet verloren had deze competitie: KVS, uit in De Blinkerd.
Ruim voor half negen zat Thijs al klaar bij de Blinkerd. Al op de training vrijdag was hij ermee bezig dat we tegen KVS moesten, dat zou een lastige pot worden. Meiden Anna, Livia en Elise volgden snel, en ook Boaz verscheen. Ze hadden duidelijk zin in een spannende pot, en je zag ook wel wat gespannen gezichtjes. Het was alleen nog even wachten op de trainers Sam, Jens en Marijn - waar wekkers het deze zaterdagochtend lieten afweten- en op Brian. Gelukkig waren ook zij er nog op tijd voor de wedstrijd en konden we toch nog even samen inschieten en de tactiek voorbespreken.

De trainingen van dinsdag en vrijdag door de trainers wierpen hun vruchten af. De aangeef neerzetten en de doorloopbal nemen werd ook in de wedstrijd flink geoefend. Er was ook veel geoefend op samenspelen en dat zag je terug in de wedstrijd. Rustig rondspelend en naar kansen zoekend domineerden de spelers en speelsters de wedstrijd.

De jongens hadden hun handen vol aan een jongetje van KVS die alle hoeken van het veld opvloog.
Boaz had een flitsende start en zorgde met zijn vier goals voor een voorsprong tijdens rust van 3-4. Het werd bijna nog spannend, maar Thijs en Brian bouwden de voorsprong uit naar 3-6.  Nu de jongens hun goaltjes hadden meegepikt, wilden de meiden ook scoren. Anna bouwde de voorsprong uit naar 4-8 met twee mooie goals. En ook Livia en Elise volgde met allebei een mooie goal, waarna de stand bij de laatste tien minuten 6-10 was. Dat konden we niet meer weggeven.

KVS probeerde de laatste 10 minuten nog in te halen, maar gelukkig voorkwamen we dat met goed verdedigen en nog een laatste score van Boaz. Het resulteerde in een einduitslag van 8-11. Een mooie wedstrijd waar de lol met elkaar en het enthousiasme zichtbaar waren bij het team en de trainers.

Wat fietsten we allemaal lekker terug naar het Stokroosveld of naar huis: winnen van KVS was een heerlijke uitslag om het zonnige weekend in te gaan en de speelsters en spelers van de E2 hadden alweer zin in volgende week want dan staat Die Haghe uit op het programma!