Ja, de dames van Dunas konden zich de thuiswedstrijd van 19-2 nog goed herinneren. De DES-dames waren dominant en namen bijna alle scores van DES voor hun rekening, in de met 10-13 door hun gewonnen wedstrijd.

“Dat gaat ons niet meer gebeuren” moeten de Dunas-dames hebben gedacht, toen ze op donderdagavond 24-3 begonnen aan de return. De uitwedstrijd begon om 18.45 uur in een kille en kale sporthal, met zegge en schrijven één stoel voor het uitpubliek, waar de grijze seniorsupporter van Dunas dankbaar gebruik van maakte.

De teams van Dunas en DES maakten er een spannende wedstrijd van, waarin vooral de dames een stempel op de wedstrijd drukten. In de eerste helft werden zes van de zeven doelpunten van DES door dames gescoord, maar de Dunas-dames waren nog beter op schot. Het eerste en het tweede schot van Annabel gingen raak, Jasmijn deed precies hetzelfde en ook Milou mikte haar eerste schot raak. Joy scoorde ook nog eens in de eerste helft en zij had daar slechts twee pogingen voor nodig. De Dunas-dames waren de eerste helft dus daadkrachtig en doeltreffend. Omdat Hugo ondertussen drie keer scoorde en Olivier ook een keer, werd de ruststand 7-10. Een vervelend ongelukje, tegen het eind van de eerste helft, maakte dat Annabel met een bloedende neus richting EHBO moest. Zij werd vervangen door Eline.

In de tweede helft werd door beide ploegen veel balverlies geleden, waardoor het een rommelige wedstrijd werd. Spannend was het wel. Er was ook wat onduidelijkheid over het scoreverloop en hoewel niet iedereen het eens was met de einduitslag van 15-15, kon na afloop iedereen toch wel tevreden zijn met het behaalde gelijkspel, want beide ploegen waren volkomen aan elkaar gewaagd, met vooral de dames in de hoofdrol.

Zaterdag 26-3 speelt onze A1 alweer een wedstrijd, om 17.00uur uit tegen Rapid A1 in Haarlem. Annabel: beterschap!