Eigenlijk hadden de meesten van ons zich al neer gelegd bij het spelen van beslissingswedstrijden voor degradatie. Zeker als je bedenkt, dat de laatste reguliere wedstrijd gespeeld moest worden tegen de koploper LUNO (Laat U Niet Overwinnen) waarvan uit met 18-11 werd verloren.
Gedurende het seizoen werd de selectie geplaagd door ziekte, blessures en weggevallen spelers en moest vaak gebruik gemaakt worden van invallers uit het derde en vierde team. Ook deze week kon er vanwege ziekte slechts 1 keer getraind worden en toen op vrijdag ook nog Jante geblesseerd af moest haken moest in allerijl door Dennis, Lisa en Ly gepuzzeld worden hoe er genoeg spelers beschikbaar konden zijn.

Met dank aan KVS, die bereid was de kampioenswedstrijd van Dunas 4 te verplaatsen, kon de wedstrijd met 4 invallers worden gestart.

Net als bij het Nederlands Voetbal elftal opende de #7 van Dunas de score en de vergelijking met #7-Bergwijn ging ook bij de laatste score van de wedstrijd op. Het verschil zat hem in de 6 scores die Leonie  tussen de eerste en de laatst voor haar rekening nam.

In een aantrekkelijke wedstrijd zat het tempo er van meet af aan goed in en ontliepen de ploegen elkaar niet. In de eerste helft werd door Luno nog wel een verschil opgebouwd van 2 punten maar door hard werken werd de 7-9 achterstand in de laatste seconden voor de rust omgezet naar een 13-12 voorsprong.

Deze ruststand gaf een extra boost aan de spelers van Dunas, die ze in de 2de helft uitbouwden naar een voorsprong van 22-18 met nog 8 minuten op de klok. Maar daar wilde Luno niets van weten en die wist tot 1 minuut voor tijd terug te komen tot 22-22.

Ook een gelijk spel zou Dunas op de been houden, maar het gevaar van verlies in de laatste minuut lag wel vaker op de loer bij de wedstrijden van Dunas, dus verdedigen was bittere noodzaak. Met nog 5 seconden op de klok zag Leonie haar kans waar en scoorde de winnen de 23-22. Omdat concurrent Viking thuis verloor van Vriendenschaar heeft Dunas het degradatiespook met deze overwinning afgewend.