Een oefenpotje tegen de Die Haghe Kangoeroes/F-jes stond op het programma zaterdag voor onze kersverse F3. Fabienne, Puck, Lisa, Quinn, Kees en Gijs zullen de komende veldcompetitie met hun nieuwe trainsters Anna en Rosa gaan knallen.

Vandaag een oefenpotje, voor Fabienne en Puck natuurlijk niets spannends aan. Zij korfballen al langer bij de kangoeroes en de F2. Maar voor Gijs zijn 2e en voor Kees zelfs zijn 1e wedstrijd. Gelukkig verving Tilda de zieke Lisa en waren de matties Filemon en David van de partij voor Quinn die ook nog ziek was.

Tsja, daar sta je dan in de sportcampus, welke hal of gymzaal zal het zijn? Via de dopingcontrole ruimtes, de toiletten en de handballers hadden we de zaal gevonden. Maar waar bleef de tegenstander? Die konden het gelukkig ook vinden, want die sportcampus blijft toch een doolhof.

Het verloop van de wedstrijd was ontzettend leuk. Zo liep David de eerste 10 minuten nog aan de hand van Anna, de laatste 10 minuten rende hij zelf achter zijn tegenstander aan. Ook Kees groeide met de minuut. Ballen pakken en heel fanatiek verdedigen waren zijn kwaliteiten vandaag. Bij Gijs was het ook niet te zien dat hij pas voor de 2e keer binnen de lijnen stond. Perfect bij z’n mannetje de hele tijd. En dan de meiden… Puck en Fabienne openden de score door om en om te schieten en te scoren. Ze leken wel te vliegen door het veld. Ook Tilda maakte een prima invalbeurt. Lekker fanatiek en dichtbij de bal en tegenstanders, ja meerdere soms tegelijk! Filemon is nog wel de gezelligste van het stel en maakt vooral lekker veel plezier met David en zijn tegenstander.

Al met al heeft iedereen ontzettend zijn best gedaan, hard gewerkt en vooral veel gespeeld. En ook nog gewonnen, dat was helemaal fijn zo vond Kees!

De F2 had zoveel kids dat we deze groep hebben gesplitst. Hierdoor mag iedereen (bijna) hele wedstrijden spelen en dat zal de komende tijd zijn vruchten gaan afwerpen.

Na afloop even handjes geven aan iedereen, trotse kletspraat en wat lekkere koekjes van David. Wat een feest, de F3 is van start! Hopelijk zijn Quinn en Lisa er volgende week weer bij, dan mogen we weer in de sportcampus spelen, maar dan tegen Achilles.