Onwennig was het zeker. Door omstandigheden werd de laatste zaalwedstrijd niet op zaterdag 3 april, maar op dinsdagavond 6 april gespeeld. En ook niet in Zuidhaghe, maar in de Ockenburghal. En de wedstrijd moest ook nog eens zonder de vaste waarden Annabel en Hugo worden gespeeld.

Het was dus even puzzelen met de opstelling, maar gelukkig lukte het coach Ly om Amélie, Celeste, Ruben, Quinten B. en Matthew erbij te halen. Keuze genoeg dus.

Natuurlijk was dit team niet op elkaar ingespeeld en was het even zoeken naar de juiste combinaties waardoor het spel soms een beetje stroperig was. Dunas kwam nog wel snel op voorsprong door Quinten T. en Quinten B. en na de 2-1 was het Joy die de 3-1 maakte. Rapid kwam langszij. Daarna duurde het best lang voor er weer vaart kwam in het spel en de scores. Voldoende tijd voor oud-Futuraspeler Bart om aan de schrijver van dit stukje uit te leggen dat er meer uit beweging en uit de benen moet worden geschoten, om zo gemakkelijker te kunnen scoren. (Zo lijkt korfbal toch meer op voetbal dan ik dacht😉). Een gratis tip voor onze spelers.

De eerste helft vorderde. Celeste schoot fraai de 4-3 binnen en Quinten T. maakte 5-4, maar omdat ook Rapid weer scoorde werd de ruststand 5-5.

De tweede helft verliep voor Dunas een stuk beter. De dekselse dames van Rapid, die in de eerste helft steeds met doorloopjes gevaarlijk werden en daaruit vier keer scoorden, werden strakker verdedigd. Dat ging soms ook ten koste van een stip, waaruit ze twee keer scoorden. De mannen van Rapid waren niet goed op schot en omdat Dunas wel lekker op dreef was met scoren (Olivier, Eline, Jasmijn, Quinten B.,  Joy, Quinten T. 3x en Ruben 3x), liep Dunas steeds verder uit tot de eindstand van 16-10 op het bord stond.

Het zaalseizoen is dus afgesloten met een overtuigende overwinning en dat geeft weer vertrouwen voor de wedstrijden op het veld. En daarmee beginnen we aanstaande zaterdag al, met een oefenwedstrijd tegen ALO. Hopelijk is het team dan ook weer compleet.