De korfbalbond heeft een slinger met de slogan “we mogen weer” naar de verenigingen gestuurd en die slinger prijkte onlangs trots in onze kantine. Wat mij betreft, hebben we - de geweldige stunt van Dunas 1 in de competitie daargelaten - dit in de zaalperiode rustig opgepakt. Nog maar net weer op het veld begonnen en Dunas knalt alweer!

Trainen, spelen en samen eten
In de eerste week van april werd er al getraind en in het aansluitende weekend startte weer de vrijdagavondmaaltijden. Op zaterdag had de JTC voor alle jeugdteams oefenwedstrijden geregeld en ’s middags organiseerde de Activiteitencommissie een zeer geslaagde filmmiddag voor de C- en D-jeugd. Vorige week was er op woensdagmiddag een schoolkorftoernooi waarbij de Kantinecommissie ervoor zorgde dat de toernooiactiviteiten vanuit de B-kantine werden gedaan, omdat de A-kantine niet beschikbaar was.

Waar is dat feestje?
Komend weekend start de voorjaarscompetitie op het veld en vrijdagavond is er weer de vrijdagavondmaaltijd (wil je niet missen! Bami van Barbara & Eric). Vooralsnog lijkt het mooie weer aan te houden. Dat belooft dus een mooie eerste match day op ons Stokroosveld. Zaterdagavond a.s. organiseert onze fonkelnieuwe feestcommissie “Partij! & Co” het allereerste seniorenfeest. Benieuwd wat de avond gaat brengen, maar ik denk dat velen van ons aan een feestje toe zijn! Kortom, Dunas maakt een vlammende start met het veldseizoen en wat het bestuur betreft, er vanuit gaande dat we corona in belangrijke mate achter ons hebben gelaten, doen we dat tot en met het zomerkamp!

Kanjers van de kantine commissie
Een groep leden die (ook in de “oude” verenigingen) al dik haar sporen heeft verdiend, bemenst de kantinecommissie. Zij hebben in de afgelopen winterperiode bijna geruisloos weer een forse metamorfose in ons clubhuis gerealiseerd. Dat verdient een diepe buiging! Neem gerust even de tijd om de verbouwingen te bekijken. De prachtige, nieuwe toegang aan de terraszijde springt uiteraard direct in het oog. Het biedt extra ruimte voor de garderobe. Daarnaast zijn de centrale hal en de toiletgroepen bij de B-kantine geheel vernieuwd. Bovendien is het damestoilet toegankelijk voor minder validen en is er ruimte om de jongste te verschonen. In de centrale hal zijn nu ook de tassenrekken (maak daar ajb gebruik van). Minder zichtbaar, maar niet minder belangrijk is de vervanging van de kozijnen in de bestuurskamer en de toegangsdeur aan de achterzijde van de B-kantine.

Make-over van ons clubhuis
Het aantal klussen inherent aan deze verbouwing is oneindig: aanpassing alarm, aanleggen verlichting, aanvragen en afhandelen subsidies, afstemming met de BSO (die tijdelijk in de A-kantine was gehuisvest), het organiseren en faciliteren van de verhuizing van de BSO, het tussentijds schoonmaken van de kantines, het continu afstemmen met de aannemer en werklui, en ga zo maar door. Tegelijk is de kinder-knutseltafel onder handen genomen en in passend Dunas-turquoise geverfd en er zijn de nieuwe stoeltjes gekomen. Zo is er meer vernieuwd of vervangen, teveel om op te noemen. Heel, heel veel dank aan de leden van deze commissie voor hun fantastisch werk afgelopen maanden. Aan jullie allemaal het vriendelijke verzoek om zorgvuldig met ons clubhuis en materialen om te gaan en om, en waar nodig en mogelijk een handje te helpen. Alleen met elkaar maken we er een fantastisch veldseizoen van!

Robert Lintjes

Bestuurslid Algemene Zaken