Afgelopen zaterdag speelde de C2 bij en tegen Fortuna. De kersverse landskampioen.. Het 1e dan. Wij speelden tegen de C3, iets ander niveau. Helaas misten we Jessie, Mels en Annabel. Maar met Daila en Fleur konden we toch compleet aan de wedstrijd beginnen. En het werd een mooie wedstrijd met wel 25 doelpunten in 50 speelminuten. Gemiddeld elke 2 minuten een doelpunt dus….

Keano, Marin, Vlinder en Fleur startten in de aanval. De bal werd goed rond gespeeld en via een omdraaibal van Marin werd het 0-1. Even later maakt Keano een goede insnij-actie, ziet dat zijn tegenstander verkeerd staan en mikt via een schotje raak (0-2). Het andere vak (Roos, Daila, Kilian en Linde) pakt het ook goed op, maar wil in eerste instantie te veel op de doorloop spelen. “Ga voor het schot” wordt door Daila goed opgepakt, want zij scoort daarop 2x van afstand (0-4).

Overigens heeft Fortuna in deze fase ook best wat kansen gehad doordat we niet goed voorverdedigen of niet altijd even goed meelopen met de tegenstander. Echter zijn we sterk in de afvang en is de bal bij zijn gemiste kansen voor ons. Door te laat voorspringen weet Fortuna toch te scoren. Maar Keano doet hetzelfde aan onze zijde en scoort een mooie omdraaibal (1-5). Vervolgens scoort Linde van afstand en Roos een doorloop na prima aangeven van Kilian (1-7). Fortuna scoort vervolgens in de laatste 2 minuten van de 1e helft 2x en gaat we de rust in met een 3-7 voorsprong.

In de 2e helft werd er aan de lopende band gescoord. Het ging op 1 moment na om en om. Fortuna deed nu dus wel goed mee waar ze in de 1e helft nog veel kansen miste. Maar ook de doelpunten van Dunas waren stuk voor stuk mooi. Bij deze een kort overzicht: Roos scoort een doorloop op aangeef van Daila. Hier ging een hele mooie aanval aan vooraf waar alle 4 goed op elkaar aansloten en de bal snel rond ging. Keano scoort wederom uit een insnij-actie met een korte kans voor de korf. Roos en Daila weten elkaar goed te vinden, waardoor Roos haar 2e doorloop scoort. Vlinder heeft pech met haar schoten (terwijl ze op de training er zoveel in knalde vrijdag). Maar Keano is op dreef en scoort zelfs 2x via een afstandschot. Tussendoor heeft Roos een strafworp verzilverd na wederom een doorloopactie. Ook Kilian en Fleur schieten regelmatig, maar scoren niet. Inmiddels is het 9-13. De tandem Roos-Daila loopt soepel en Roos gooit er nog een doorloop in. In de laatste minuten wordt het harde werken van Marin beloond en scoort ze een doorloop, waarmee zij de eindstand op 10-15 brengt. Had eigenlijk 10-16 kunnen zijn, ware het niet dat de scheids een mooi schot van Keano onterecht afkeurde wegens verdedigd doelen.

Al met al een prachtig resultaat, dankzij hard werken van alle 8! Want scoren doe je nu eenmaal met zijn allen. Aangeven en afvangen is net zo belangrijk en dat heeft de C2 laten zien!