Tijdens het veldseizoen is het altijd weer een gezellige bedrijvigheid op het Stokroosveld. Zo was er op 13 april een schoolkorfbaltoernooi, waarbij veel scholen uit de buurt met veel enthousiaste kids en ouders het Stokroosveld hebben verkend. Er zijn wat kinderen die ervoor en/of erna hebben mee getraind met de E-teams, dus wellicht levert het wat nieuwe talenten op.

Verder zijn de kangoeroes ook weer lekker naar buiten en hebben ook zij nog steeds wat verkenners erbij. We hopen dat na Chase nog meer nieuwe kangoeroes zich aanmelden! Wat ook een mooie aanwinst is, is de materiaalkar. Speciaal voor al die mooie spullen die de kangoeroes nu hebben n.a.v. het Haags Kangoeroeproject. Eerdaags zullen er ook nog twee mooie banners rond het veld komen te hangen. Hierbij een oproep voor nog meer sportende kangoeroes bij Dunas: neem alle 4-6 jarigen die je kent eens mee op zaterdagochtend!

Het is ook een beetje de tijd om een tussenstandje te maken. Tot nu toe hebben we sinds de start van het seizoen in september 13 nieuwe leden!!! Kort geleden dus Chase bij de kangoeroes, maar ook Levi heeft zich al een poosje bij de D3 aangesloten. Gelukkig is Dorian ook weer terug bij de D3. Fijn dat je er weer bent, Dorian! Iets langer geleden, nog in de zaal, heeft ook kangoeroe Filemon een Dunas shirtje gekregen. Alle nieuwe kinderen krijgen eerdaags een mooi infoboekje met een Dunas keycord, deze liggen al klaar in de kantine. Wie weet halen we de 20 nieuwe leden wel, want bij de F en E zijn nog vier toppers hun talenten aan het ontdekken. Het is zo belangrijk om te blijven groeien bij de jeugd, dus zeg het voort!

Via Back2School zijn er Teamplayers op verschillende scholen rond het veld geweest en ook heeft basisschool de Parkiet voor het schoolkorfbal een clinic gekregen via de gemeente. Een aantal kids heeft zelfs privétraining via Niels, de vader van Luc, gehad. Helemaal top, super initiatief! Heel veel korfbal dus rond het veld op de scholen en dat gaat gelukkig nog eventjes door. De Back2School Teamplayers gaan wellicht nog twee locaties rond het veld bezoeken en op 15 juni zullen we een vriendjes-buurttraining houden op ons veld. Ook weer zo’n mooi project van Teamplayer Sander Snaphaan via Tymen Mos.

Heb je contacten op een school rond het veld (Zonnebloem, Galvani, Abeel, Valkenbos, OG Heldring, Tweemaster of Meerpaal)? Of een BSO of kinderopvang? Laat het weten! Misschien kan Dunas daar een keertje langsgaan voor een leuke korfbalclinic. Neem dan even contact op met Maarten Kuif, Monique Pronk of Monique van den Berg. Zo maken we Dunas samen groot en levendig!