Afgelopen weken werden enkele wedstrijden op het laatste moment afgelast, omdat de tegenstander geen team kom opstellen of dat de wedstrijd verplaatst werd naar een andere tijd of datum.

Wanneer dit een uitwedstrijd betreft, moeten alleen de vervoerders geïnformeerd worden, maar bij een thuiswedstrijd kunnen daar meer consequenties aan vast zitten.

Natuurlijk allereerst de aangewezen scheidsrechter informeren en voor de vervangende datum/tijd een nieuwe scheidsrechter regelen.

Wanneer echter het team die dag ook opgesteld staat om bardienst te verzorgen vóór of na de wedstrijd, dan is op korte termijn daar vaak geen oplossing voor te vinden.

Dus wanneer de wedstrijd van je kind niet doorgaat, maar je stond opgesteld om bardienst te verzorgen, dan gaat deze dienst gewoon door en word je dus op de afgesproken tijd verwacht.

Kom je niet opdagen, dan dupeer je daarmee de ouders van een ander team, omdat zij de bar en keuken niet onbeheerd achter kunnen laten. Uiteraard is het voor de teamouder mogelijk om te kijken of via de app vervanging van een ander team kan worden geregeld, maar gezien het krappe schema zou ik daar niet direct op rekenen.

Alvast fijn dat alle bardiensten worden ingevuld.