De meiden en jongens van Dunas E2 hebben zin in het veldseizoen! Brian, Thijs, Boaz, Elise, Livia en Anna zijn zo richting einde van dit seizoen goed op elkaar ingespeeld.
Onze toptrainers Sam, Jens en Marijn hebben de strategie bepaald voor het afsluitende veldseizoen, die zij ook vastleggen in hun notitieboekje! En weer lekker bij Dunas op het veld, waar het altijd zo gezellig is en - aldus Anna - 'je echt dat Dunasgevoel krijgt'. Bij de club zijn, lekker rondrennen, lekker kletsen, lekker wedstrijdjes kijken, alles kan op het Dunasveld! Voor het veld staan voor ons De Meervogels E2, VEO E3 en ODO E3 op de planning. Op 13 en 14 mei moesten we zowaar twee wedstrijden na elkaar spelen om de competitie af te trappen. Allereerst stond vrijdag ODO E3 op de agenda, thuis, en op zaterdag moesten we uit tegen De Meervogels, helemaal naar Zoetermeer! Het mooie aan dit team is, is dat ze willen dat iedereen scoort! Dus als er iemand is die niet gescoord heeft, krijgt diegene in de laatste 10 minuten alle kansen. De E2 meiden en jongens onderschepten bal na bal door er elke keer tussen te springen. Elise, Livia en Anna verdedigden geconcentreerd en goed mee. Brian, Thijs en Boaz schoten vanaf grote afstanden en zelfs nog best vaak raak ook ðŸ™‚Anna was vrijdag op dreef en scoorde er 6, en Boaz had op zaterdag de smaak te pakken met 5 goaltjes. Elise en Livia pikten ook hun goaltjes mee. Dat alles resulteerde in twee winsten van 13-4 en 11-2. Zaterdag 21 mei stond VEO E3 op het programma. De tegenstander kwam officieel vragen of zij met vier jongens mochten starten. Dat mocht formeel niet - er moet altijd een dame bij staan. Het mag alleen als de tegenstander het goed vindt. Zouden wij met een ja onszelf in de vingers snijden? Of maakt het voor ons niet uit dat onze meiden tegen jongens moesten? Dat laatste dus! Ook deze wedstrijd werd er weer veel onderschept, goed verdedigd en goed overgespeeld. En we kregen het voor elkaar dat iedereen heeft gescoord en dat we met een winst van 9-4 naar huis gingen. Wel hadden we nog heel veel meer kansen dan goals. Dat wordt trainen op het schieten en afmaken van ons schot en onze doorloopballen! Met 6 punten uit drie wedstrijden en een positief doelsaldo van 23 gaan we vol vertrouwen de tweede reeks van drie in!