Zaterdag 28 mei mocht Dunas A1 thuis spelen onder een heerlijk zonnetje, maar qua temperatuur viel het bitter tegen. Het was snijdend koud langs de kant, maar daar had onze A1 kennelijk geen last van. Tegen tegenstander Phoenix nam Dunas de teugels meteen strak in handen.

Milou schiet niet vaak, maar vandaag was ze on fire: haar eerste en tweede schot vlogen door de korf.  Door afwezigheid van Annabel startte Celeste in de basis en ook zij gaf meteen haar visitekaartje af: 3-0. Celeste was sowieso een plaag voor haar tegenstandster. Keer op keer wist zij de bal te onderscheppen en haar tegenstandster werd nauwelijks een kans gegund. Quinten T. benutte even later een stip: 4-0. Door de vlagerige wind duurde het even voordat Hugo met zijn afstandsschoten de goede richting te pakken had, maar daarna schoot hij er twee achter elkaar in, het werd 6-0. Dat kan ik ook, dacht Olivier, dus hij legde de 7e en 8e in het mandje. Toen was het weer de beurt aan Milou om te scoren: 9-0. Joy raakte even geblesseerd, Anna viel voor haar in. Gelukkig kon Joy toch nog een deel van de wedstrijd meedoen. Phoenix kreeg in de eerste helft ook wel kansen, maar net als in oktober vorig jaar had Phoenix het vizier niet op scherp. Ze maakten de ruststand wel iets draaglijker door op het laatst twee keer te scoren. De ruststand van 9-2 was volkomen verdiend, want Dunas speelde uitstekend.

Na de rust ging het even minder. De scheids had al twee keer gefloten om de wedstrijd te hervatten en ook Phoenix stond al een poosje te wachten op het veld voor de spelers van Dunas aan kwamen slenteren. Zo begon onze A1 slap aan de tweede helft. De verdediging ving weinig ballen af, het aanvalsvak was slordig in de passing. Het gevolg was dat Phoenix het betere van het spel kreeg, twaalf schotpogingen deed en ook twee stippen kreeg. Helaas voor Phoenix gingen alle schoten mis, anders was er misschien wel een andere wedstrijd ontstaan. Na 6 minuten en pas bij de derde schotpoging van Dunas wist Quinten T. de stand op 10-2 te brengen. Gelukkig pakte Dunas daarna het goede spel van de eerste helft weer op. Hugo bleef goed mikken en wist nog vier keer te scoren. De Quintens gooiden er samen nog eens zeven in en ook Eline droeg haar steentje bij in de scores, waardoor Dunas uitliep naar een 21-5 eindstand. Afgezien van de eerste zes minuten van de tweede helft was onze A1 heer en meester.

Zaterdag 11 juni speelt de A1 weer thuis, om 13.00 uur tegen Vriendenschaar. Uit was het een leuke en spannende wedstrijd, dus dat belooft wat. Kom allemaal kijken!