Afgelopen zaterdag is onze B1 met een missie naar Moordrecht gegaan: Kampioen worden. Met nog twee wedstrijden te spelen had de B1 nog minimaal één punt nodig. Na het gelijkspel op het Stokroosveld was het tijd voor revanche tegen IJsselvogels.

Om 09.45 ging de B1 met hun twee reserves Imke en Jelle richting Moordrecht. Na een bespreking van het strijdplan, een goede warming-up en lekker schieten was het tijd om te starten met de wedstrijd in een warm zonnetje. De B1 startte in de vaste vakken en speelde vanaf de start erg goed. Verdedigend stond het muurvast en aanvallend werden er goede kansen gecreëerd. Marijn beloonde het team door de 1-0 te scoren. Rutger zette hierna de 2-0 op zijn naam. Het andere vak was aan de beurt om aan te vallen. Sam had ongeluk en een mooie bal draaide net de korf uit, zonde! Het vak creëerde meer goede kansen, maar helaas vielen de doelpunten niet. IJsselvogels kreeg een strafworp ondanks het goede verdedigen waardoor het 2-1 werd. Ondanks goed spel werd er niet gescoord en ging de B1 rusten met een stand van 2-1.

In de rust hadden wij weinig te vertellen. Het kwam maar op één ding neer: Blijf op deze manier spelen en beloon jezelf. Dat lukte Anna in de tweede helft en scoorde met een mooie doorloop de 3-1. Toen was de B1 los. Ondanks goede kansen van Bram en invaller Jelle waren het Rutger en Rosa die de 4-1 en 5-1 scoorden. Terwijl het verdedigend perfect liep wist Jens ondanks de hitte nog steeds veel te rennen en te scoren: de 6-1! Het einde van de wedstrijd kwam in zicht, maar toen kwam Daila langs haar tegenstander en scoorde met één hand. Iedereen vond het een mooie goal en dubbele punten waard, maar helaas… De scheids vond het verdedigd. In gedachten vonden wij hem tellen hoor, Daila! Hierna floot de scheidsrechter af en had de B1 de punten binnen. KAMPIOENEN!

Aanstaande zaterdag kan onze B1 ongeslagen kampioen worden, door weer te winnen van Achilles. Hopelijk kan de B1 hun mooie spel laten zien aan veel supporters. Wij hopen dat veel mensen komen kijken en aanmoedigen in deze extra kampioenswedstrijd, want dat hebben onze toppers verdiend. 12.15 op het Stokroosveld. Tot dan!

Wij zijn trotse trainers!

Joshi en Vincent