Zoals jullie inmiddels weten, is op zaterdag 2 juli de eerste Dunas Familiedag. Aangezien wij hebben gehoord dat het nog niet voor iedereen helemaal duidelijk is hoe het familietoernooi werkt, volgt hier nog een korte toelichting.

We gaan in toernooivorm korte wedstrijdjes korfballen. Hoe doen we dit?

• Je meldt je aan als Dunas-lid (samen met ouder/verzorger/kind). Het is leuk om je aan te melden met je ouders/verzorgers. Kunnen of willen jouw ouders/verzorgers niet meedoen, mag je je ook alleen aanmelden. Iedereen is welkom!
  • Je hoeft niet een heel team te vormen, dat regelt DUN-AC. We maken teams van ongeveer 8-10 personen (waarbij familieleden zoveel mogelijk bij elkaar zullen zitten).
  • We spelen de wedstrijdjes op een veld van één vak (zogenaamde monokorfbal). Aan twee kanten van het vak staan drie verschillende maten palen zodat iedereen de bal in de juiste korf kan mikken.
  • Lol maken en plezier hebben staan voorop: we willen wel eens zien hoe goed de ouders en kinderen met elkaar over kunnen spelen! Het maakt dus niet uit of je goed kan korfballen of überhaupt ooit hebt gekorfbald. Hierdoor kan de gehele Dunas familie aanwezig zijn!
  • Aangezien het een toernooi is, is het wel de bedoeling dat je de hele middag meedoet en aanwezig bent (van 12.00 tot 16.00 uur).

Tussen de wedstrijdjes door kunnen de kinderen zich uitleven op de stormbaan of op het springkussen. Ook is er een popcornkraam waar iedereen iets lekkers kan halen. Voor de ouders is het terras geopend, vanaf daar kun je lekker met je drankje naar de andere wedstrijdjes kijken en hopelijk van het zonnetje genieten.

Om 12.00 uur verzamelen we bij de kantine. Daar krijg je de teamindeling, het schema en de regels te horen. Om 12.30 uur klinkt het eerste fluitsignaal en rond 16.00 uur zullen we weten welk team de finale winnend weet af te sluiten. Daarna kun je je even opfrissen voor de BBQ begint, gevolgd door een knallend eindfeest!

Kortom, Dunas helpt je het weekend wel door, zorg dat je erbij bent! Iedereen van de Dunas familie is welkom. Heb je na dit bericht toch nog vragen of is iets onduidelijk? Stuur dan even een mailtje naar activiteiten@dunas-korfbal.nl. We vinden het zonde als je je niet opgeeft, omdat iets nog niet duidelijk is!

Aanmelden doe je via deze link tot uiterlijk 26 juni. Tot dan!

Groetjes DUN-AC