Zaterdag 18 juni speelde onze A1 uit tegen Reflex A2. Thuis was het op het zonovergoten Stokroosveld een zeer aantrekkelijke en spannende wedstrijd geweest met een eindstand van 22-20, en ook nu was het schitterend weer. Dat beloofde dus wat voor vandaag.

In het begin van de wedstrijd werd die belofte volledig waargemaakt. Het publiek werd getrakteerd op het ene na het andere doelpunt. Na 12 minuten stond het al 7-7 met doelpunten van Olivier, Hugo, Quinten B.(2x) en met wel drie doelpunten uit vier schoten van Joy, die haar laatste wedstrijd speelde en echt wel gemist gaat worden. “Die recorduitslag van 22-20 gaat gebroken worden,” dacht het publiek, dat de zonnebrand erbij pakte en er eens goed voor ging zitten.

En toen begon de doelpuntenmachine aan beide kanten ineens te haperen. Het duurde nog eens 12 minuten voordat Dunas pas de volgende scoorde met een doelpunt van Quinten T. Ook Hugo scoorde nog in de eerste helft, maar omdat Reflex het in de tussentijd net iets beter deed en vier keer scoorde was de ruststand 11-9.

In de tweede helft bleef de Dunasaanval problemen hebben met het scoren. Alleen Quinten B. (1x) Quinten T. (5x!) wisten de korf weer te vinden. Reflex kwam wel weer op dreef met scoren, waarde de eindstand 19-15 werd. Scheidsrechter Diana heeft waarschijnlijk de laatste van Quinten T. over het hoofd gezien dus officieel werd het 19-14.

Ook al heeft Dunas verloren en kwam die recorduitslag er niet, toch was het een leuke wedstrijd, zeker in de eerste helft. Joy werd bedankt voor een uitstekende laatste wedstrijd en voor alle jaren die ze bij Futura en later Dunas heeft gespeeld.

De competitie zit erop. Volgend seizoen een nieuwe ronde, nieuwe kansen voor onze A1.