Met de zomervakantie in zicht stond er nog één activiteit op het veld gepland: de allereerste Dunas Familiedag! Zowel ouders als kinderen konden 's ochtends en 's middags gezellig samen korfballen tijdens de ouder-kindtraining bij de Kangoeroes en het Familietoernooi.
Om 11.00 uur stonden er op een zonovergoten grasveld allerlei spelonderdelen klaar voor onze jongste Dunanezen en hun ouders. Samen mochten zij onder andere op de korf schieten, een parcours afleggen en blokken omrollen. Wat deden alle ouders en Kangoeroes goed hun best! Toen iedereen alle spelonderdelen had gehad, was het nog tijd voor het spelletje "Kat en Muis". De ouders en Kangoeroes hebben elkaar goed achterna gezeten, wat voor veel lachende gezichten heeft gezorgd! Na afloop van de training verdiende iedereen wel wat lekkers te drinken en wat popcorn. Ook was er natuurlijk nog even tijd om op het mooie Spongebob springkussen te springen! Monique, Fardau, Lisa, Celeste, Merel, Leonore en Bram: top gedaan trainers!

Na de gezellige ouder-kindtraining bij de Kangoeroes was het tijd voor het Familietoernooi. Met kinderen van de F t/m A en een aantal senioren, ouders, broers, zussen en vrienden was het een diverse groep die fanatiek meedeed met de wedstrijdjes. In Poule A waren het de Dunas Diva's, de Stokroosjes, de Stokkies en de Zonnebloempjes die het tegen elkaar op moesten nemen en in Poule B waren dit de Korfjes, de Kunstgraskorrels, de Dunas Devils en de Dunanezen. Yells, doelpunten in de slotseconden, strafworpen nemen om een winnaar te kunnen bepalen: het is allemaal voorbijgekomen. Uiteindelijk waren het de Korfjes en de Dunanezen die in de finale tegen elkaar stonden. Met drie doelpunten waren de Korfjes de winnaars van het allereerste Dunas Familietoernooi. Gefeliciteerd toppers!

Kortom, één en al gezelligheid! DUN-AC heeft genoten van deze dag en hoopt volgend jaar nog meer leden van de Dunasfamilie te zien. Fijne vakantie en tot de volgende activiteit!

De foto's vind je in onze besloten Facebookgroep.