Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Pernix op het oefenprogramma voor Dunas. Hebben ze het in de Formule 1 over de temperatuur van het asfalt, in Leiden hadden we vooral te maken met de hitte van de zon én de warmte die uiteindelijk ook vanaf het opgewarmde kunstgras kwam. Bizarre omstandigheden dus, maar onze Haagse toppers waren er klaar voor.

Pernix startte goed en wist direct gebruik te maken van de verdedigende ruimte die werd geboden. Dunas had het moeilijk om zich aan de afspraken te houden die vooraf duidelijk met elkaar waren afgesproken. Dunas was vooral in het 1e kwart zoekende naar de juiste vormen, maar in het 2e kwart vielen de puzzelstukjes langzaam in elkaar. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en gaven elkaar weinig ruimte. In het 3e kwart nam Dunas brutaal de leiding en wist zich 3 punten los te maken. De moe gestreden Celeste, die startte op de plek van Ly, werd afgewisseld door Eline en ook Quinten T. kwam in het veld. Alle 3 de junioren hielden zich overigens knap staande in deze wedstrijd, tegen het toch wel geroutineerde Pernix. In de eindfase van de wedstrijd kwam de ploeg uit Leiden toch nog langszij en gingen uiteindelijk met 1 punt voorsprong de laatste minuut in. In letterlijk de slotseconde van de wedstrijd kreeg Kevin uiteindelijk nog een strafworp mee. De bal schommelde nog even op de korf en viel uiteindelijk alsnog door het mandje. 19-19 werd uiteindelijk de eindstand en daarmee kunnen we tevreden terugkijken op een mooie en leerzame oefenpot.

Komende dinsdag staat om 20.00 uur de laatste oefenwedstrijd (thuis) op het programma tegen Thor.
Kom gezellig kijken, dat maakt het extra gezellig!