Met de nieuwe coach Richard Mafficioli heeft ons vlaggenschip zich goed kunnen voorbereiden op het nieuwe veldseizoen in de derde klasse. Met een goed gevoel kon aan de competitie worden begonnen. De eerste uitwedstrijd op zaterdag 10-9 was meteen een eind weg, tegen het onbekende De Eemvogels uit Soest.

In de eerste helft viel op dat de Eemvogels het vooral moest hebben van afstandsschoten, die soms nogal flink afzwaaiden. Ook de dames van de Eemvogels schoten vaak van afstand en ze namen daarmee de helft van de scores voor hun rekening. Dunas zocht de aanval meer in de combinatie en dat leverde al snel een 0-2 voorsprong op door twee treffers van Elmo. Toch wist Dunas niet echt grip op de wedstrijd te krijgen en dus kwamen de Soesters al snel weer langszij. Zo bleven de ploegen in de eerste helft aan elkaar gewaagd en werd het verschil niet groter dan twee punten. Met een voorsprong van 8-10 ging Dunas de rust in.

De Eemvogels kwamen scherper uit de kleedkamer dan Dunas. De Eemvogelmannen mikten er 4 achter elkaar in, maar Niek scoorde daarna twee keer, waardoor het 12-12 werd. Lisa scoorde uit een vrije bal 12-13, maar toch namen de vogels weer het heft in handen en het werd 16-14. Toen was het de beurt aan Kevin om met twee treffers de stand weer gelijk te trekken. Een spannende slotfase volgde, waarbij de thuisploeg zich een beetje van de wijs liet brengen door de scheidrechter. In de laatste seconden van de wedstrijd wist Lisa opnieuw koelbloedig te scoren uit een vrije bal, waardoor Dunas met een 16-17 overwinning opgelucht huiswaarts keerde.

Ook al ging het nog niet allemaal even soepel, het is toch lekker om de veldcompetitie met een overwinning te beginnen. Zaterdag 17 september is de volgende wedstrijd, om 15.00 uur thuis tegen Luno. We rekenen op de support van de Dunas Devils!