Afgelopen zaterdag speelde de E2 tegen Ondo E2. Jaro en Amber waren een weekendje weg, maar gelukkig hadden we 2 goede invallers: Nick en Noah. Vanaf het begin was duidelijk dat het een op en neer gaande wedstrijd zou worden.

Ondo was een goede ploeg die de bal al heel goed en snel rond de korf kon gooien. Ook waren er een paar die van heel ver al konden schieten. En dan zei de coach dat het allemaal nieuwe kinderen waren op 1 na… Gelukkig kunnen wij al heel goed verdedigen en bleven we er dicht bij. En ook wij konden de bal snel over spelen. Met name bij het overbrengen van de bal van de ene naar de andere kant van het veld ging dat goed. Daardoor kregen we ook meerdere kansen om een doelpunt te maken. Isis schoot net mis, en ook de kansen van Nick wilde er niet in. Maar al hadden we meer kansen, de 1e doelpoging van Ondo was meteen raak. Een schot van heel ver ging er zomaar in. We bleven goed samenspelen en ook Carlijn, Noah en Zoë kregen een kans om te scoren. Maar ook Ondo had meerdere kansen om te scoren en helaas maakte Ondo de 0-2, al zat Isis er deze keer wel heel dicht bij met verdedigen.

Na de limonade gingen we op zoek naar een doelpunt. Want dat moest toch lukken vandaag? Er volgde een schot van Isis, schot van Carlijn en ook van Nick. Maar de bal wilde er niet in. Zoë nam een doorloop, maar die werd heel knap overgenomen door de dame van Isis. Het verdedigen ging steeds beter. Ondo kon nog wel schieten, maar heel vaak was het goed verdedigd. Zo werd ook een doelpunt afgekeurd omdat Carlijn er prima bij was. In de laatste 10 minuten ging het spel op en neer. Aan beide kanten werd de bal steeds goed onderschept. Een schot van Isis gaat net mis, ook bij Nick rolty de bal net over de rand van de mand. Carlijn schiet een keer er overheen en Zoë kan 2x een doorloop maken. Maar de bal wil er maar niet in….

Met nog zo’n 4 minuten te gaan spelen we de bal snel naar elkaar over: van Isis naar Carlijn, door naar Zoë en door naar Nick, terug naar Zoë die schiet…. RAAK!!! Eindelijk een doelpunt, en wat voor één. Maar de wedstrijd is nog niet klaar. Na wederom goed samenspelen komt de bal bij Isis onder de korf. Zoë komt voor de doorloop, krijgt de bal van Isis en jawel: weer een doelpunt! Zo wordt het 2-2 met nog 1 minuut te spelen. Een spannende minuut, want Ondo probeert nog van alles om alsnog te winnen. Dat lukt gelukkig niet meer en krijgt de E2 loon naar werken. Een mooi gelijkspel!

Sandor & Renzo