Na de eerste competitiewedstrijd met een heerlijk zonnetje was de weersvoorspelling met veel wind en regen voor de tweede competitiewedstrijd dit weekend wat minder... Maar dat weerhield Dunas 4 niet om punten te pakken!

Eerst nog even een terugblik naar vorige week. Dunas 4 mocht thuis aantreden tegen Sperwers 2, een team met een aantal spelers die ook regelmatig meedraaien in het eerste en vrij gemakkelijk kunnen scoren. Kortom, een mooie uitdaging voor ons jonge team! We begonnen heel sterk aan de wedstrijd, waardoor we al snel op een 0-3 voorsprong kwamen. Lang behielden we de voorsprong, maar bij rust was Sperwers toch op gelijke hoogte gekomen. Waar wij ons schot na de rust even kwijt waren, hadden een aantal heren van Sperwers deze juist gevonden. Ze mikten er gauw een aantal in en wij konden dit helaas niet bijbenen. Eindstand: 14-20. Ondanks dit uiteindelijk toch vrij grote verschil, was iedereen vooral trots op het spel dat we hadden gespeeld en bood het perspectief voor de volgende wedstrijd!

En dat was dus de uitwedstrijd tegen ALO 6. Wederom pakten we direct een voorsprong van een aantal punten. Aanvallend was het soms wel even zoeken, maar verdedigend hielden we het goed dicht en konden we dus ook op zoek naar de goede kansen. Met de rust stonden we geloof ik twee of drie punten voor en de kunst was nu om dit ook te behouden. Door rustig te blijven zoeken naar de goede kansen en verdedigend scherp te blijven, hebben we de voorsprong behouden en de wedstrijd met 6-9 gewonnen. De eerste punten zijn binnen!

Maar om deze wedstrijden te spelen heb je wel een compleet team nodig. Met Anne haar zware knieblessure en Romy's werk in de zorg, hebben we een structureel damestekort. Gelukkig hebben we daar de dames uit de A- en B-jeugd! De afgelopen twee wedstrijden hebben Rosa, Anna, Emma en Eva meegedaan en wij zijn ontzettend trots op hoe deze meiden met ons meespelen! Ze draaien goed mee in het spel en pakken hun kansen op de juiste momenten. Wij zijn superblij met deze meiden (en de andere A- en B-meiden die hopelijk ook nog een keer meedoen)!

Jamey