Beste Dunanezen, sinds kort is Dunas een heuse schrijver rijker, George Monkou heeft namelijk onlangs een boek uitgebracht.
De meesten van ons zullen George wel kennen. George loopt al jaren op het Stokroosveld rond, mede omdat zijn kinderen (Levi en Jesse) daar zijn gestart met korfballen.

Al spelen zijn kinderen inmiddels bij andere verenigingen, toch is George nog altijd met grote regelmaat op het veld van Dunas te vinden. De ene keer als trainer/coach, de andere keer fluit hij een wedstrijd en op de zaterdagmiddag moedigt hij ons vlaggenschip aan. Nadien blijft hij geregeld nog even hangen om, onder het genot een drankje, nog even na te praten over de dag en voorziet daarbij eenieder om hem heen van een lach op het gezicht. Kortom, een positief en energiek ingesteld mens met een groot hart voor onze vereniging.

Wat mensen misschien niet weten is dat het leven van George er nog niet zo heel lang geleden heel anders uit zag. Eind december 2016 werd George ernstig ziek. Verschillende medici constateerden dat het vermoedelijk om een blaasontsteking ging. Totdat zijn ziektebeeld op de spoedeisend hulp verslechterde, met als gevolg verschillende operaties aan keel en nek. Tijdens zijn lange verblijf op de IC kreeg George te horen dat zijn zenuwbaan in zijn nek beschadigd is. De diagnose: een partiële dwarslaesie. George en zijn gezin werden geconfronteerd met vele tegenslagen, teleurstellingen en frustraties. Opgeven zit niet in zijn aard en hij besloot het maximale uit zijn revalidatieproces te halen.

Na een langdurig revalidatieproces besloot George zijn ervaringen van zich af te schrijven en liet dit lezen aan dierbaren. Zij waren onder de indruk van hoe George zijn ervaringen zo gedetailleerd op papier had weten te krijgen en vroegen hem: ‘Waarom maak je er geen boek van? Dit is echt een verhaal dat je met meerdere personen moet delen’! Nou, dat boek kwam er dus en het resultaat is bewonderingswaardig te noemen. Meeslepend, emotioneel en leerzaam tegelijk. Een boek wat ik iedereen zou willen aanraden.

Natuurlijk feliciteren we George met dit prachtig geschreven resultaat, maar vooral met de bijdrage die het heeft geleverd om deze gebeurtenissen te verwerken.

Wil jij dit boek ook lezen, het boek is voor €21,50 te bestellen via bol.com en boekscout.nl.