Na een paar oefenwedstrijdjes op het ALO-toernooi heeft Dunas F2 inmiddels al drie competitiewedstrijden gespeeld. Wat leert de F2 een hoop en dat is afgelopen zaterdag beloond!

Afgelopen zaterdag speelde de F2 uit tegen GKV F1. Bij het inschieten werd al duidelijk dat de meisjes van GKV een stuk langer waren en ook al gemakkelijk op de korf konden schieten. Dat zou dus best een moeilijke wedstrijd kunnen worden! Maar onze doelen bleven hetzelfde: zo snel mogelijk naar je tegenstander toe om te verdedigen en bij het aanvallen de bal in een treintje naar onze korf brengen. Wie weet zou dat ons eerste doelpunt opleveren!

David, Filemon, Lena en Bibi starten in het veld en doen ontzettend goed hun best. Ze proberen zo snel mogelijk hun tegenstander op te zoeken en hun armen zo lang mogelijk uit te strekken zodat de meisjes van GKV niet makkelijk kunnen schieten. Helaas lukt ze dat al gauw drie keer, waardoor Chase het veld ook in mag komen. In het tweede kwart komt Amy ook het veld in en blijven we ons best doen met verdedigen, maar laten we ook zien dat we hebben geoefend op het treintje. De bal wordt overgespeeld van de één naar de ander en dan staat David vrij bij de korf. Hij schiet... En scoort!!! Alle kinderen juichen in het veld en zowel de ouders als trainsters doen dit ook uitbundig. We hebben ons eerste doelpunt gemaakt! In de rust zijn we allemaal heel trots op het doelpunt en hebben we zelfs een beetje hoop dat we misschien nog wel een doelpunt kunnen maken. In de tweede helft doen onze toppers weer ontzettend goed hun best en GKV heeft het soms zelfs best moeilijk met aanvallen, omdat wij zo goed verdedigen en de bal onderscheppen. Daarnaast hebben we ten opzichte van de eerste twee wedstrijden ook veel kansen. En uit deze kansen... Volgen zelfs nog drie doelpunten!! Chase maakt ook zijn eerste doelpunt en David schiet de bal nog twee keer de korf in. Filemon, Amy, Lena en Bibi hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan deze doelpunten, want dankzij hun onderscheppingen en passes konden Chase en David zo goed schieten op de korf!

De eindstand was 10-4, maar deze wedstrijd voelde als winnen. Wij zijn super trots op onze kids uit de F2 en kijken uit naar de volgende wedstrijden!

Kyra & Jamey