Deze week was Des de tegenstander, een team met meer jongens dan meiden! Hoe doen ze dat???
De 1e kansen zijn echter voor Dunas: Iris (2x) en Amber missen, maar Jaro scoort wel na goed aangeven van Iris. Op dat aangeven hebben we goed geoefend deze week en dat is te zien. Des scoort ook een doelpunt, maar wordt afgekeurd omdat Jaro goed verdedigde. Carlijn schiet net mis, maar Amber scoort el uit een mooie doorloop beweging. Yes, 2-0!

In het 2e kwart gingen we voortvarend verder. Amber schiet mis, Carlijn vangt af en geeft de bal aan de vrijstaande Jaro. Hij is zuiver vandaag en zo wordt het al 3-0. Er volgen meer goede kansen: na snel samenspel staat Amber vrij; na een mooie verre pass van Isis kan Amber weer schieten; een mooi schot van Jaro; een doorloop van Carlijn. Het blijft 3-0.

In de 2e helft begint Des wat sterker, maar we zitten er dicht bij. We moeten oefenen met onderscheppen van de bal en dat gaat ook wel eens mis. Het jongetje van Jaro kan hierdoor 2x schieten en scoort beide doelpogingen. Oeps 3-2. Wordt het dan toch nog spannend???

Maar in het laatste deel van de wedstrijd moesten we feller op de bal zijn en dat lukte. We konden veel onderscheppen. Na goede onderscheppingen van Zoë kan Isis 2x scoren (5-2). Amber krijgt nog 2 kansen en ook Carlijn kan een paar keer schieten. Na wederom snel samenspel is Isis vrij. Eerst mist zij, maar vangt de bal goed af en krijgt geen 2e kans. Hoppa 6-2! Aan het eind nog een mooie kans van Zoë, maar dan is de wedstrijd klaar. Een prachtige overwinning en zo blijven we aan kop in de poule 😊