Eerst zullen we jullie even voorstellen aan dit leuke team: De E1 is qua samenstelling grotendeels in stand gebleven na het mooie kampioenschap met de E2 voor de zomer. We hebben een sterke basis van dames (Elise, Livia en Anna) en heren (Boaz en Brian). Thijs moest helaas over naar de D, dus die missen we dit jaar wel! En we hebben Lisa en Fardau als gouden trainersduo!
De eerste veldcompetitie staan we in de poule bij Excelsior E1, Refleks E1 en KVS E2. De eerste twee wedstrijden zijn we goed begonnen met winst op Excelsior E1 (7-15) en een gelijkspel tegen Refleks E1 (6-6). Vandaag stond KVS E2 op het programma! Na een regenachtige vrijdagavondtraining stonden we allemaal te popelen om de wedstrijd te spelen. En tegen KVS is het op de een of andere manier altijd nog leuker om te winnen (als dat lukt).

Waar onze ouders met de kennismakingsavond voor ouders van Dunas de avond ervoor vooral hadden meegekregen dat we de kids stimulerend en motiverend moesten aanmoedigen en positief aanwezig moesten zijn, had de tegenstander wellicht een ander type avond achter de rug. Zij waren intensief aanwezig, hun eigen kroost tot op de centimeter sturend - net als het willen sturen van onze goede scheids Sam, die zijn hoofd kalm moest houden met zoveel meningen om hem heen. Onze trainers Lisa en Fardau hielden zich gelukkig ook kalm. We lieten het maar over ons heen komen, al ging de suggestie dat Elise door een losse veter in de laatste minuut tijd probeerde te rekken ons wat ver. We zeggen niet dat deze wedstrijd niet onbelangrijk was, maar bewust tijd rekken gaat wat ver bij een wedstrijd voor kids onder de 10 jaar....

Maar goed... Terug naar het begin... De eerste helft was het heel spannend. Brian opende met een mooie goal maar al snel maakte KVS 1-1. Anna scoorde zodat we gelukkig weer voor kwamen, en toen leek het of KVS uit ging lopen, want zij kwamen op een 2-4 voorsprong. Dat was het moment dat Boaz opstond en bedacht dat dit zijn wedstrijd zou worden. Hij zette de stand op 4-4 en dat was de ommekeer waar onze E1 besloot nu de regie over te pakken en deze wedstrijd te gaan winnen. Brian en Anna pakte opnieuw een mooie goal mee en Boaz werd de topscorer van deze wedstrijd met maar liefst 7 goals! Elise besloot de scorereeks van Dunas af te sluiten door ook haar goaltje mee te pikken.
Met 13-7 als eindresultaat leverde dat een mooie koppositie in de poule op. Het team groeit met de week en je ziet dat Lisa en Fardau investeren in het rebound pakken want zeker de meiden Livia, Anna en Elise vingen veel ballen af nader er geschoten was en dat leidde ook tot veel nieuwe kansen! Op naar volgende week, waar Excelsior E1 (thuis om 11.00 uur) op het programma staat! Uiteraard is iedereen van harte welkom om te komen kijken naar dit gezellige enthousiaste team!