Vorige week won onze A1 de uitwedstrijd overtuigend tegen Korbis A2 met 4-14. Konden ze deze lijn op 1 oktober voortzetten tegen het roemruchte Fortuna uit Delft?

De sfeer was in ieder geval goed op het zonnige Stokroosveld. De wedstrijd begon wat later, omdat op beide velden nog volop werd gespeeld door de E-tjes en F-jes. Als vader van een kind dat al zijn hele leven op het Stokroosveld rondkruipt/loopt, word je dan toch ook even weemoedig: wat is het toch leuk om die kleintjes bezig te zien, maar wat gaat de tijd toch snel.

Vijf minuten te laat begon de wedstrijd onder leiding van de uitstekend fluitende Maarten van Dijk. In de week van de scheidsrechter mag dat ook wel eens gezegd worden. Hij floot een perfecte wedstrijd. Zelfs bij een, volgens het thuispubliek onterecht afgekeurde goal, gaf onze VAR hem gelijk.

Al heel snel werd duidelijk dat het een gelijk opgaande strijd zou worden. Bij rust was de stand 5-6, na doelpunten van Quinten T. (2), Amelie, Celeste en Hugo. De mannen van Fortuna waren met 6 doelpunten het beste op schot.

Dunas kwam duidelijk scherper uit de kleedkamer dan Fortuna. Annabel (2), Amelie, Quinten en Hugo brachten de stand op 10-6 voordat een dame van Fortuna wist te scoren. Nadat Quinten T. zijn vierde scoorde en Amelie vlak voor tijd met haar derde de 12-9 op het scorebord zette, was het verzet van Fortuna gebroken. Quinten B, inmiddels hersteld van zijn operatie, viel in de tweede helft in en hij bracht de eindstand op 13-9. Fijn dat hij het team weer compleet maakt.

Het was een uitstekende wedstrijd van onze A1 en hoewel het een teamsport is, wil ik deze keer vooral uitblinkers Amelie (3 x raak uit 4 schoten) en Annabel benoemen. Annabel vrat bijna het kunstgras op, onderschepte heel veel ballen en scoorde er ook nog twee. Dat was de basis van deze welverdiende overwinning.

Volgende week spelen we uit tegen hekkensluiter Meervogels A1. Toch zou ik de ploeg niet onderschatten, want ze verliezen steeds met minimaal verschil. Dus het dubbeltje moet voor hun vast een keer de goede kant opvallen, maar liever niet tegen ons.