Het eerste deel van het veldseizoen 2022 en 2023 is volop aan de gang en dat is goed te merken aan de drukte op het sportcomplex. Trainingen worden goed bezocht, de vrijdagavond maakt hongerig en de zaterdag maakt het compleet. Drukte alom, heerlijk om iedereen weer volop in beweging te zien en te zien genieten met elkaar.

Op alle vlakken wordt het Dunas gevoel meer en meer zichtbaar, na ons prachtige tenue en website is ook de kantine volop in de Dunas kleuren getooid. De kangoeroetjes die in veel te grote Dunas shirts rondlopen is telkens een prachtig gezicht. Het enthousiasme van de kinderen, aangewakkerd door onze trainers, is aanstekelijk. Het PLEZIER straalt ervan af. En tegelijkertijd staat ook het LEREN centraal, op een ongedwongen manier. Ons derde thema PRESTEREN zal in de komende jaren meer aandacht krijgen, maar niet voor onze kleine hummels.

Als vereniging wil je blijven groeien en ontwikkelen en dat vraagt dat we ons blijven verenigen. Dat we elkaar (beter) leren kennen, helpen en ondersteunen, waar nodig. Tot bloei komen kan alleen als iedereen zijn, of haar steentje bijdraagt. Vanuit het bestuur en de vrijwilligerscommissie zijn we op tour om alle ouders bij te praten. Dat helpt enorm om jullie ideeën en suggesties te horen en om nog meer te verbinden met elkaar. Dus dat gaan we voortaan vaker doen op tour langs de Dunas familie en zo ons familiegevoel aan te wakkeren en alle familieleden te kennen.

Nog een paar weken en dan sluiten we het eerste deel van het veldseizoen af met een traditionele (Indische) maaltijd. Laten we daar een spetterende afsluiting van maken met elkaar, dus meld je aan om te helpen met inrichten, afwassen en koken. En vergeet niet alle handen maken licht (familie) werk, dus meld je aan bij voorzitter@dunas-korfbal.nl!

Bart Klijn