Bij winst of gelijkspel kon onze E1 kampioen worden! En dan is het juist net die wedstrijd dat trainsters Lisa en Fardau zelf moeten spelen tijdens onze wedstrijd. Een zware taak voor invalcoach-moeder Lenneke en assisentcoach-vader Jan.
Zonder het kampioenschap in the pocket konden we natuurlijk niet thuiskomen. Refleks E1 uit stond op het programma, als tweede op de ranglijst. Lisa en Fardau hadden vooraf de strategie goed uitgetekend. Op Boaz en Anna rustte de zware taak om het ijzersterke jongetje van Refleks in bedwang te houden door sterk te verdedigen. Het jongetje had geen schijn van kans tegen dit sterk verdedigende duo.

De taak aan het hele team was om weer goede rebounds te pakken, voortdurend in beweging te blijven en goede schotkansen meteen te pakken. Scorend heeft de E1 laten zien wat het waard was en ook bleek weer dat iedereen kan scoren. Alle dames waren overtuigend in de afronding. Elise, Livia en Anna waren goed voor 7 goals. En Boaz was met 4 goals topscoorder van de dag. Brian liet opnieuw zien dat hij heel sterk is in het onderscheppen van ballen.

Aan het einde vierden we alvast in het klein dat we kampioen zijn met dit sterke en gezellige team. Op 15 oktober vieren we het samen met trainsters Lisa en Fardau bij Dunas met taart en medailles, maar het kampioenschap is al binnen met een positief doelsaldo van + 27 (60-33): toppertjes!