Eerder was op de Dunas socials al voorbijgekomen dat we dit veldseizoen veel kampioenen hebben bij Dunas. De A2, C3, D1, E2 en E1 waren al kampioen en afgelopen weekend is de D3 daar bijgekomen. Bij een kampioenschap horen natuurlijk medailles en bestuurslid Robert had de eer om deze medailles uit te reiken.

Het eerste team dat de medailles mocht ontvangen, was de E1. De E1 is de duidelijke kampioen van de poule, want met 11 punten uit 6 wedstrijden is er maar één puntje verloren gegaan. Daarnaast is het doelsaldo van de E1 het vermelden waard, want waar alle andere teams in de poule een negatief doelsaldo hebben, heeft Dunas E1 een doelsaldo van wel +33! Wauw!

De E2 was het volgende team dat de mooie medailles kreeg. Net als de E1 is ook de E2 de duidelijke kampioen van de poule, want ook hier is met 11 punten uit 6 wedstrijden maar één puntje verloren gegaan. In de wedstrijdverslagen van coaches Sandor en Renzo hebben we gelezen dat de E2 in de wedstrijden veel kansen creëert en goed kan samenspelen. Heel knap!

Na de E-teams was de beurt aan de D1 voor de huldiging. De D1 heeft alle wedstrijden van het veldseizoen gewonnen en zij mogen dus heel trots op zichzelf zijn! De uitwedstrijd tegen Die Haghe was de meest lastige wedstrijd (die uiteindelijk met 5-7 werd gewonnen), maar met de laatste wedstrijd tegen Die Haghe heeft de D1 duidelijk laten zien de beste te zijn: er werd met wel 13-0 gewonnen! Wat een toppers!

Voor de D3 was het nog even spannend, want zij moesten de laatste wedstrijd tegen Avanti winnen om kampioen te worden. Het bleek echter geen probleem te zijn om te winnen, want met een mooie uitslag van 2-11 werd het gedeelde kampioenschap binnengehaald. Naast de huldiging met de medailles was het dus ook tijd voor taart en kinderchampagne! De wedstrijden tegen NIO verdienen nog even een speciale vermelding, want bij deze wedstrijden wist de D3 wel 20 en 22 doelpunten te maken. Goed gedaan!

Ook de C3 werd in de kantine gehuldigd. De C3 heeft weinig moeite gehad met de tegenstanders en was duidelijk de beste ploeg in de poule. Dit betekent alleen niet dat je alle wedstrijden dan ook zomaar wint, want daar is alsnog hard werken voor nodig! Dat heeft de C3 zeker laten zien. Ook heeft de C3 al veel geleerd en dit komt goed terug in de wedstrijden. Houd dit vast, C3!

Het laatste team dat de medailles kreeg, was de A2. Dit fanatieke team streeft er iedere week naar om beter te worden en dat heeft geresulteerd in 9 punten, wat een gedeeld kampioenschap heeft opgeleverd. Ondanks dat dit team bestaat uit spelers die vorig jaar in drie verschillende teams speelden, speelt de A2 onwijs goed samen en dit is echt een knappe prestatie! Vergeet niet om de deze positieve punten in gedachte te houden en wees trots op jezelf, A2!

Op naar het zaalseizoen!