Met enkele gespannen koppies begon de D3 aan de warming-up op het gras bij Avanti. Gewend aan het natte gras en de vieze bal gaven ze elkaar allemaal een high ten.
Luc zette in de eerste aanval gelijk de score op 1-0. Dat gaf iedereen een boost. Maar, Avanti deed gelijk wat terug: 1-1. Het was een gespannen en rommelige beginfase, waarbij Dunas verrast werd door de tegenstand van AvantiDani's schot ging er helaas niet in, maar daar was Luc in de herkansing: 2-1.

De verdediging van Dunas onderschepte vaak de bal, waardoor de aanval veel kansen kreeg. Tessa scoorde de 3-1 via een doorloop met Luc. Ook de aanval zelf onderschepte de bal, maar die ging er helaas niet in. Bij een snelle overgang van verdediging naar de aanval, waarbij Luc en Luuk combineerden, lukte het Luuk helaas ook niet om te scoren.

Na de wissel bleef zowel de verdediging als aanval van Dunas goed werken. Twee meiden van Avanti waren een kop groter dan onze meiden. De Dunas meiden waren scherp, zaten er dicht op en probeerden (soms onmogelijke) ballen te onderscheppen.
De aanval breidde de score uit naar 5-1 door Sem en Lotte. Avanti maakte z'n laatste goal van de wedstrijd: 5-2.

De regen drukte de pret niet, want na de rust ging Dunas gewoon verder met scoren. Tessa scoorde via een doorloop de 6-2 en Luuk de 7-2 via een mooie doorloop met Luc. Al bij de middellijn onderschepten Sem en Mirthe meerdere keren de bal. En zo werd een onderschepping van Sem beloond met een goal van Tessa: 8-2. Luuk zag Luc goed vrij staan: 9-2.

Na de wissel begon onze verdedigers goed, ook zij onderschepten de bal vanaf de middellijn al. Bij Avanti zonk de moed in de schoenen, want er kwamen nog amper kansen. Een verrassend mooi afstandschot van Tessa zorgde voor de 10-2. De aanval creërde veel kansen, maar de bal ging er niet altijd in. In één aanval miste eerst Mirthe twee keer, daarna miste Sem twee keer en toen kreeg zelfs Tijs nog een kans, die hij benutte en de 11-2 scoorde.

Het harde werken van de D3 is beloond met het kampioenschap. Blij en verzopen vierden de spelers van de D3 een klein feestje in de regen op veld bij Avanti.
Trainer Marijn kon, vanwege zijn eigen wedstrijd, helaas niet in Pijnacker aanwezig zijn, dus was het even wachten voor het feest bij Dunas kon beginnen. Nadat de spelers Marijn buiten hadden opgewacht kon Robert het team en trainers toespreken en de medailles uitreiken. Na het proosten met champagne en het eten van de taart, gingen de kampioenen op de foto. Een hele mooie topprestatie Dani, Kim, Lotte, Luc, Luuk, Mirthe, Sem, Tessa, Tijs, Marijn & Quinten!