Phoenix kwam vandaag op bezoek op het zonovergoten Stokroosveld. Heerlijk weer voor een lekkere pot korfbal.

De wedstrijd werd gespeeld met een nieuwe wedstrijdbal. Daar moest een aantal Dunas-spelers aan wennen, want of die bal nou gladder was of harder: op de een of andere manier kregen ze er geen grip op en door het vele balverlies kreeg Dunas ook geen grip op de wedstrijd.

Annabel opende wel de score. Quinten T. maakte de 2e en Ruben de derde, maar de Phoenixheren maakten iedere keer weer gelijk. Phoenix was in deze fase ook de betere ploeg. Door het vele balverlies van Dunas kwam Phoenix op een 3-5 voorsprong, maar omdat Ruben en Annabel heel effectief met de weinige kansen omsprongen werd het toch 5-5. Quinten T bracht de ruststand nog op 6-5, dezelfde ruststand als vorige week tegen Avanti. Toen liep het net niet goed af en gezien het spelbeeld was het publiek nu zeker niet gerust op een goede afloop.

In de begin van de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. Phoenix maakte gelijk, maar hun schoten misten daarna weer heel vaak de korf. Omdat Ruben, Annabel, Amelie en Sebastiaan wel scoorden kreeg Dunas meer vertrouwen en begon het spel beter te lopen. En toen Quinten B de 11-7 en Celeste de 12-7 scoorden, was het gedaan met de weerstand van Phoenix. Sebastiaan maakte zijn tweede en het mooiste doelpunt werd bewaard tot de laatste seconden van de wedstrijd. Met een fraaie combinatie over vier schijven legde Hugo de 14-7 in het mandje.

Een mooie overwinning, maar wel geflatteerd. Als je kijkt naar de schotenverhouding in de 2e helft met 8 doelpunten uit 38 doelpogingen voor Dunas en slechts 2 doelpunten uit 54 kansen voor Phoenix, dan kun je wel stellen dat Phoenix zichzelf tekort heeft gedaan.

Zaterdag is voor de A1 de laatste wedstrijd op het veld. We spelen dan thuis tegen Fiks. De uitwedstrijd verloren we met maar 1 doelpunt verschil, dus tijd voor een sportieve revanche.