Wat een heerlijke middag die 22e oktober op het Stokroosveld. De A1 had zojuist gewonnen en ook de andere Dunas-teams hadden zich uit of thuis van hun beste kant laten zien, dus ons vlaggenschip kon natuurlijk niet achterblijven. De zon scheen volop, er was veel publiek en de temperatuur was heel aangenaam. Ook de Dunas Devils hadden er zin in, dus alle ingrediënten waren aanwezig om er een prachtige wedstrijd van te maken.

En dat werd het ook. DTS (Door Training Sterk) uit Enkhuizen kwam op voorsprong. Christiaan maakte snel erna gelijk. Het werd 1-2, maar Justin knalde direct daarna zijn eerste erin uit een vrije worp. Lisa bracht Dunas voor het eerst op voorsprong, waarna een DTS-dame de stand weer in evenwicht bracht: 3-3. Toen Justin binnen 10 minuten ook zijn tweede en zijn derde vrije worp er overtuigend inschoot, gingen de Devils helemaal los met liederen als ” Justin in Oranje” en “We zijn kampioenen”.

Dat was wel wat overmoedig, want DTS gaf goed partij en het werd toch weer gelijk. Nadat Ly de 6e en Niek de 7e scoorde, kwam DTS alweer langszij. Even later scoorde Justin zijn vierde en met een stand van 8-7 voorsprong was het rust.

Een DTS-dame scoorde in het begin van de tweede helft de gelijkmaker. Lisa bracht Dunas opnieuw aan de leiding. Coach Richard voerde een tactische wissel door en bracht Kevin in. Die liet meteen zijn grote kracht zien. Hij scoorde met ogenschijnlijk groot gemak de 10-8, 11-10 en 12-10. Het enthousiaste thuispubliek ging op de banken staan en toen ook invaller Yeshe met een schitterende toverbal scoorde en even later ook de 14-10 maakte, kon de wedstrijd niet meer stuk. Met nog 8 minuten te gaan was het bij DTS wel gedaan met het vertrouwen in een goede afloop en kon het thuispubliek nog even genieten van het goede spel van Dunas. Lisa liet met de laatste twee doelpunten nog eens haar grote waarde zien en zo eindigde de wedstrijd in 16-10. Het publiek had genoten van een prachtige wedstrijd, waarin ook Christiaan opviel door zijn goede verdedigende acties.

Het overwinningsbier vloeide rijkelijk en bleef het daarna nog lang gezellig bij Dunas. Volgende week speelt Dunas weer thuis, nu tegen Eemvogels. Hopen maar op mooi weer en veel publiek, dan wordt het vast weer een feestje.