We zijn een korfbalclub, maar feesten kunnen we ook goed bij Dunas. Afgelopen weekend werd de kantine omgebouwd naar een Duitse bierstube om het Oktoberfest te vieren. Niet dat iemand ook maar die avond weet wat je dan eigenlijk viert, maar gezellig was het zeker!

Einde van de middag werden de gewone tafels aan de kant geschoven, welke plaats moesten maken voor de lange rijen biertafels. Versiering in blauw/witte kleuren werd opgehangen en genoeg bier werd koud gezet. Partij! & co. legde een goede Thaise bodem en om stipt 20:00 uur kon het feest los barsten.

De biertafels waren snel bezet waarna ook de oude(re) garde een plekje aan de bar veroverde. De avond werd afgetrapt met een muziekbingo. Muziek van Neil Diamond tot Bizzey knalde door de boxen. De bingo zorgde voor een swingende start van de avond. De avond eindigde met meer bier dan mensen op de vloer; deze stonden namelijk op de tafels.

De afgelopen weken is het al vaker voorbij gekomen maar een club kan niet zonder vrijwilligers. Een speciaal bedankje mag dan ook niet uitblijven voor Daniëlle en Wies, de enthousiaste barvrouwen van de avond. Zij hebben de ene na de andere bierpul (gehuurd van de horecatenten aan de Grote Markt) perfect getapt!

Na een aantal corona-jaren dit feest niet te hebben gevierd, kijken wij er naar uit dit fest weer een traditie van de club te maken.

De foto's zijn te vinden in onze besloten Facebook-groep.