Inmiddels zijn we bij Dunas gewend dat de vrijdagmaaltijden én de eerste helft van het veldseizoen traditioneel met een Indische avond worden afgesloten. De vrijdagmaaltijden stonden even op losse schroeven, maar vonden gelukkig toch doorgang met een Indische schotel als klapstuk!

De vrijdagmaaltijden zijn de ideale afsluiting van de (werk-)week en een mooie start van het weekend. Even los van het werk, in vertrouwde omgeving, met een lekker drankje, een gezellig praatje en een heerlijke maaltijd voor een kleine prijs. Veel leden en/of ouders gaan de uitdaging aan en delen hun fijnste kookkunsten.

De grote organisator en aanjager van de vrijdagmaaltijden, Barbara, is bij een ongeval ongelukkig met de fiets ten val gekomen waardoor zij alweer lange tijd in de lappenmand ligt. Haar partner Eric heeft -voor zover mogelijk- deze taak van Barbara overgenomen en geprobeerd dat gat op te vullen. Dat zijn sowieso grote schoenen om te vullen, dus het was fijn dat er de nodige hulp kwam. Alle leden/ouders die afgelopen weken een keer hebben gekookt, vaste barman Hans, de handjes vanuit de kantinecommissie en uiteraard Eric, allen veel dank! Er is dit najaar goed gesmikkeld!

Dat de Indische avond, zoals we die kennen, te groot was om dit najaar te organiseren, was wel duidelijk. Onze voorzitter Bart wilde echter heel graag toch het najaarseizoen in stijl met een Indisch tintje afsluiten. Hij nam het initiatief, mobiliseerde een paar mensen en ruimde flink wat uren in in zijn agenda. Het resultaat mocht er zijn: een volle, gezellige kantine en een heerlijke Indische schotel! Op het piekmoment was er ruim voldoende hulp in de keuken om de borden gevuld te houden en zorgden Jos en Hans (wie anders?) voor de drankjes en de uitgifte van de borden. Het was kortom weer een evenement waarbij het verenigingswerk van veel leden én ouders voor een heerlijke maaltijd en fantastische avond zorgden!

Robert Lintjes

Bestuurslid Algemene Zaken