Dat Dunas 1 het zaterdag niet gemakkelijk zou gaan krijgen, was vooraf wel verwacht. Bij de uitwedstrijd in september in Soest trok Dunas op het nippertje aan het langste eind: uitslag 16-17.

Korfballen op 29 oktober bij een temperatuur van 20 graden, het kan slechter zou je zeggen. De Dunas Devils ontbraken deze keer. Helaas, dat doet toch iets met de sfeer, maar er was wel genoeg publiek dat ons team aanmoedigde.

De Eemvogels beschikken over boomlange mannen en afvangen tegen deze reuzen is een uitdaging. Net als in de eerste wedstrijd maakte De Eemvogels gebruik van hun lengte en dus volgden vele schoten van afstand op de korf van Dunas, die in eerste instantie allemaal naast gingen.

Kevin had vorige week weer laten zien dat hij over een uitstekend afstandsschot beschikt. Hij maakte wel de 1-0, alleen had Kevin deze wedstrijd wat meer moeite met de korf te vinden. De Eemvogels kreeg twee stippen en maakte ze allebei: 1-2 en na de 2-2 van Yeshe benutten de vogels weer een stip 2-3. Omdat ook Lisa een stip erin legde, werd het 3-3. De wedstrijd bleef de rest van de eerste helft gelijk opgaan. Elmo bracht de ruststand op 9-8.

In de tweede helft had De Eemvogels optisch het overwicht. Omdat zij door hun lengte veel vaker de afvang hadden dan Dunas kwamen ze meer aan schieten toe, maar net als bij de eerste wedstrijd scoorden ze weinig uit de vele schoten. Dunas ging veel efficiënter met de kansen om en langzaam maar zeker liep Dunas uit naar een verdiende 18-12 overwinning.

Doelpuntenmakers: Niek (1), Kevin (2), Elmo (2), Lisa (4), Justin (4) en Yeshe (5). En zo staat Dunas na 8 wedstrijden op een gedeelde 2e plaats, één punt achter koploper Luno. De tweede helft van het veldseizoen gaat zeker spannend worden.

Nu voorlopig eerst naar de zaal. Op donderdag 10 november speelt Dunas om 19.15 uur in sporthal Zuidhaghe tegen ODO 1. We hopen op veel supporters.