Zaterdag j.l. was de eerste competitiewedstrijd van het zaalseizoen in sporthal Zuidhaghe. Tegenstander: s.v. Conventus uit Zwijndrecht.

Bij de korfbaldagen had Dunas goede wedstrijden gespeeld, maar bij de laatste wedstrijd was ons team totaal niet op schot en leek het team soms wel apatisch. Het was dus even afwachten hoe het eerste het nu ging doen.

Deze keer zagen we een uitstekende start. Vooral Lisa en Justin hadden het vizier op scherp. Nog voor het eerste kwartier om was stond er al 8-5 op het scorebord en toen de eerste helft voorbij was, was de ruststand 14-9. Het publiek had een zeer aantrekkelijke eerste helft gezien met doelpunten van Justin(6), Lisa(5) en Kevin(3). Met name de inzet en de intensiteit waarmee gespeeld werd, was hoopgevend. Daarbij viel vooral Niek op die vele ballen onderschepte. Dat gaf veel vertrouwen voor de tweede helft.

Die tweede helft begon nog wel goed. Niek zette Dunas op 15-9 en daarna scoorde Christiaan 2 x achter elkaar, maar na de 18-10 van Annabel stokte het bij Dunas. Justin wist de korf niet meer te vinden en vooral Lisa werd vaak teruggefloten door scheidsrechter Wouter van der Jagt, die strooide met stippen. Nu had Conventus in de eerste helft al vier stippen gekregen, waaruit ze 3 x scoorden, ook in de tweede helft kregen ze er twee, daarvan ging er 1 raak.  Niek wist de stand nog wel op 19-12 te brengen, maar daarna ging er vrij weinig meer goed van de kant van Dunas. Ook uit de stip die Dunas kreeg bij de stand van 19-15, werd niet gescoord. Het grootste deel van de tweede helft was dus voor Conventus, dat steeds een beetje dichterbij kwam. Gelukkig voor Dunas duurt ook een tweede helft maar 30 minuten, dus voordat het echt spannend werd, waren die 30 minuten voorbij en werd de eindstand 19-17.

Dunas kan terugkijken op een uitstekende eerste helft en heeft op basis daarvan verdiend gewonnen.

Zaterdag gaat Dunas 1 op bezoek in Vlaardingen bij Twist. Zij wonnen afgelopen weekend van Dijkvogels.

De foto's van deze wedstrijd zijn binnenkort te vinden in onze besloten Facebook groep.