In een met oranje spandoeken behangen sporthal, heeft SDO een thuisbasis ergens tussen de weilanden van Kamerik. Fort oranje noemen ze het ook wel, met een grote slogan Samenwerking doet Overwinnen (SDO).

Na heel wat kilometers vanuit Den Haag en Barendrecht was de ploeg compleet. Ja compleet met reserves Lorena en Roos en met Kiara die net uit het ziekenhuis ontslagen was na een fikse oogontsteking. Met 4 man/vrouw sterk op de tribune waren we er klaar voor.

De B1 speelt sinds het veld in de wedstrijdsport klasse. Best wel een pittige klasse, waar nog een hoop te leren valt voor de Dunas B1 toppers.

Met een nieuwe samenstelling in de vakken begonnen Bram, Jelle, Rosa en Imke in de aanval. Lekker snel met best mooie kansen. Wat er precies gebeurde konden de fans op de tribune net niet zien door een paal maar Jelle strompelde het veld uit. Pijn in z’n voet/enkel/hiel.

Dus gelijk maar wisselen in de 8e minuut. Met de samenwerking bij de B1 zit het in ieder geval wel goed. Zo was Thomas z’n shirt vergeten maar trok het getailleerde dames modelletje van Roos aan, en sprong het veld in op de plek van Jelle.

Marijn, Rutger, Leonore en Daila deden het eerste verdedigingswerk. Als snel lag de 1-0 en 2-0 erin. Zo we waren begonnen, de toon was gezet in Fort Oranje. Marijn gooide een mooi strafworpje erin en later deed Imke hetzelfde, met een mooi schot van Daila kwamen we dichterbij 4-3. Toen kwam er een wat mindere fase van Dunas, een gemiste strafworp van Imke en een afgekeurde doorloop van Rosa gaf SDO de kans op uit te lopen naar een 6-3 ruststand.

Na de rust zagen we vanaf de tribune nog strijdlustige maar ook wat gefrustreerde koppies. De heer van Marijn had het wat op zijn heupen en vergat soms dat korfbal eigenlijk een vriendelijke sport is. Daila hield de moed erin en knalde met een verrassend ver afstandschot de 7-4 erin en ook Rutger poeierde er een mooi afstandschot in; 7-5. De aanvallen bleven er goed uitzien, en er werd hard gewerkt. Lorena liet nog even wat mooi verdedigings en aanvalswerk zien op de plaats van Leonore. En ook Roos mocht het veld nog in…. Maar ja ze had geen shirt.. Dus die van Leonore maar aan. Samenwerking doet overwinnen bleef in de gedachtes en Marijn besloot de 10-6 erin te schieten vlak voor het eindsignaal.

Een overwinning hoeft natuurlijk niet in de uitslag te zien te zijn. Deze wedstrijd liet zien dat de B1 aan het groeien in qua spel binnen de lijnen en dus ook daarbuiten op de reserve bank/kleedhok. Spelen in deze klasse is een mooie stap, die overwinningen komen vast wel eerdaags.