Op het veld van Korbis A2 had Dunas A1 eenvoudig met 4-14 gewonnen, dus vol zelfvertrouwen toog onze A1 op 3 december naar de thuishal van Korbis in Waddinxveen. Ook zonder Annabel (reserve bij het eerste) en Ruben (hielp de Sint) zou het klusje wel “even” geklaard worden. De wedstrijd begon om 16.00 uur, op hetzelfde moment als de aftrap van het Nederlands Elftal tegen de VS. Het Dunaspubliek bekeek twee spannende wedstrijden tegelijk, één live en één via de iPad.

Ons achttal begon slordig, net als het oranje elftal. Na een paar waarschuwingsschoten van Korbis werd het 1-0. Nog niets aan de hand. Quinten T. scoorde 1-1, precies tegelijk met Memphis D. Het Dunaspubliek juichte daarom dubbel zo hard als normaal.

Daarna bleef Dunas erg slordig spelen. De kansen kwamen wel, maar het waren vooral de mannen van Korbis die de baas op het veld waren en het duurde niet lang of het stond 5-1. Gelukkig werden de schoten van Dunas beter en dankzij Jasmijn (2-5), Olivier (3-5 en 5-6) en Celeste (4-6 en 6-7( stip)) was de achterstand bij de rust maar 1 punt.

Na de rust paste coach Jelle een tactische wissel toe en dat pakte goed uit. Quinten T. kwam hierdoor meer aan schieten toe. Hij schoot in de tweede helft vijf keer raak. Amelie, Celeste, Quinten B. en Olivier pakten door hun lengte vaak de afvang en zo kreeg Dunas meer controle over de wedstrijd, al bleef het spel aan beide kanten slordig.

Naast Quinten T. scoorden ook Celeste, Quinten B. en Hugo in de tweede helft. Vooral de aanval met acties van Milou, Eline en Hugo waaruit Quinten B. de 10-12 scoorde, was prachtig. Bij de stand van 10-13 kreeg Korbis twee stippen van de uitstekend leidende scheidsrechter Hinse ter Schuur, maar toen ze beiden werden gemist was het wel gedaan met de weerstand van Korbis.  De eindstand werd 10-14. En intussen stond Oranje met 2-0 voor.

Dunas kwam met de schrik vrij, maar heeft uiteindelijk wel verdiend gewonnen. En terwijl Dunas met de overwinning op zak onderweg naar huis was, werd het toch nog even spannend voor Oranje, maar ook zij kwamen met de schrik vrij. Op naar de volgende wedstrijd. Onze A1 thuis tegen de IJsselvogels en Oranje tegen Messi. Zullen we afspreken dat we weer gaan winnen?