Zaterdag 3 december 16:00 uur. Heel Nederland zit klaar voor de wedstrijd. Ook in Zuidhaghe zijn de mensen gespannen, want Dunas B3 speelt tegen Olympia B2. Met Joshi als scheidsrechter. Ongelooflijk tof dat hij heeft gereageerd op de noodkreet die geslaakt was en deze wedstrijd leidde.
Dunas B3 is een leuke mix van jongens en meiden die al langer korfballen en twee meiden die dit jaar zijn begonnen. Met Bas en Catharina als twee enthousiaste trainers. Zo ging Dunas ook van start. Vol enthousiasme waren er al kansen voor Feline en Cairo. Olympia raakte aan de andere kant de korf. Na tweeënhalve minuut was het raak. Feline's bal viel na twee stuiters op de korf binnen: 1-0. Er werden kansen gemist op het verdubbelen van de voorsprong na een schot van Cairo, een doorloop van Feline en twee pogingen van Juul. Tussendoor miste Olympia een strafworp. Na 9 minuten scoorden zij echter wel de 1-1. Even later was er blijdschap op de tribune. Niet omdat Dunas op voorsprong kwam, maar Depay scoorde 1-0 voor Nederland tegen USA. Amy schoot ondertussen net mis, een doorloop van Fleur op Collin bracht geen succes en dus scoorde Olympia tegen. Voor de rust raakten Cairo en Feline nog de korf en miste Juul na een mooie doorloop.

Wat opviel toen de tweede helft begon, was dat de teams niet van kant gewisseld waren. Op zich geen probleem, want Dunas speelde nu nog steeds naar de eigen supporters toe. Na de 1-4 van Olympia scoorde Feline met een mooi afstandsschot de 2-4. Met nog 17 minuten op de klok nog alle kans op een goed resultaat. Collin probeerde het twee keer, Elisa miste net de korf. Olympia scoorde wel, uit een strafworp. Toen Blind Nederland in Qatar op 2-0 zette, kreeg Dunas een strafworp. Rosalie's worp werd afgefloten, zij stapte net over het streepje. Geluk bij een ongeluk, haar poging was niet raak. Aan de andere kant waren er enkele kansen voor Olympia. Met nog 3 minuten te gaan zette Dunas nog een keer aan, maar helaas zonder succes. En omdat Olympia in de laatste minuut alleen maar 3x tegen de korf schoot, eindigde de wedstrijd in 2-5.

Met wat meer geluk in de afronding had er meer in gezeten. Een verdiend gelijkspel of misschien nog wel iets meer.
Dus ga zo door toppers, dan komt de overwinning vanzelf!