De eerste zaalwedstrijd van de F2 was een uitwedstrijd tegen ALO F2. Geen onbekende tegenstander, want zowel bij het oefentoernooi als in de veldcompetitie hebben we al tegen hen gespeeld!

Deze wedstrijd mochten we starten met ons kersverse Dunas lid Nora. Zij is na een aantal keer meetrainen lid geworden en komt gezellig in de F2 korfballen. Super leuk dat je erbij bent, Nora! Helaas moesten we Chase, Bibi en Amy missen deze wedstrijd. Gelukkig wilde Fabienne vanuit haar wedstrijd met de F1 naar Ockenburgh komen om de F2 te versterken, top!

Op de afgelopen training hebben we heel hard getraind op verdedigen. Alle kinderen van de F2 konden namelijk voorafgaand aan de wedstrijden heel goed vertellen wat verdedigen is, maar vergaten dit af en toe ook te doen in de wedstrijd. Dan maakten we het de tegenstander wel heel makkelijk en konden zij heel vaak schieten (en scoren). Op de training hadden de kids laten zien dat zij dat verdedigen heel goed kunnen, dus het was tijd om dat ook in de wedstrijd te laten zien!

Hoe goed de F2 dat heeft gedaan? HEEL goed! Vanaf het eerste fluitsignaal was iedereen bij zijn of haar tegenstander. Hierdoor had ALO moeite met aanvallen, want niet elke bal kwam goed aan. En als de bal wel bij hun korf was, konden zij niet vaak schieten, omdat die lange armen van iedereen het de tegenstanders lastig maakten. Dit bleef de F2 niet alleen de eerste 10 minuten doen, maar gewoon de hele wedstrijd! Zó goed!

Aanvallend konden we een aantal keer het treintje goed maken, waardoor we in een snel tempo bij onze korf kwamen. Toen Lena helaas uit het veld moest, omdat zij niet lekker was (maar alsnog heel goed heeft gespeeld!), kwam onze doelpuntenmachine Fabienne het veld in. Jeetje wat heeft die meid een hoop doelpunten gemaakt! Zelfs van heel wat meter van de korf krijgt ze de bal zonder problemen de korf in. Super knap, Fabienne! Maar korfbal blijft natuurlijk een teamsport, want zonder medespelers kon Fabienne de doelpunten niet maken. Filemon, David en Nora speelden goed naar elkaar over en vingen de bal ook goed af wanneer er werd geschoten. Wat een toppers! Helaas gingen de kansen die zij hadden er net niet in.

Dit goede aanvallende en verdedigende spel heeft geleid tot de eerste punten van Dunas F2, want er is met 4-7 gewonnen! Als coaches is het super leuk om te zien dat de F2-ers steeds meer leren en dit ook zichtbaar wordt in de wedstrijd. Maar het belangrijkste is dat deze kids iedere week met heel veel plezier trainen en in het veld staan!

Kyra & Jamey