Zaterdag 10 december liepen spelers van D1 en D2 samen op met Dunas 1 dat de strijd aan ging tegen Dijkvogels. Beide teams hadden tot nu toe een wedstrijd gewonnen en verloren, dus de vele aanwezige supporters van beide teams, die hier en daar gebroederlijk bij elkaar stonden, waren wel benieuwd naar de krachtsverhouding tussen deze teams.

Het werd een zeer spannende wedstrijd met twee teams die aan elkaar gewaagd waren. Helaas moest een speler van Dijkvogels al binnen twee minuten geblesseerd van het veld, maar zijn vervanger viel uitstekend in. De wedstrijd verliep in een hoog tempo en in de hele eerste helft is het verschil niet groter geweest dan één doelpunt. Met een 11-12 ruststand kon de wedstrijd nog alle kanten op.

In het begin van de tweede helft leek Dunas de wedstrijd definitief naar zich toe te trekken. Vooral door efficiënter met de kansen om te gaan werd het 15-12. Met nog zo’n 20 minuten te gaan brak een cruciale fase aan.

En juist in die fase nam de scheidsrechter vier beslissingen, vlak na elkaar, die alle vier zeer discutabel waren en ook nog eens allemaal in het nadeel van Dunas. Daarvan kon Dijkvogels profiteren en wisten ze de achterstand om te buigen in een 15-16 voorsprong. Dunas liet zich niet van de wijs brengen en knokte door. Het werd 16-16, met nog ruim 13 minuten te gaan.

“Erop en erover”, riep het Dunaspubliek en opnieuw was Dunas de bovenliggende partij. Met nog 5 minuten te gaan werd het 20-17, het leek gedaan met Dijkvogels. Maar Dunas vergiste zich in de veerkracht van Dijkvogels, dat moedig bleef strijden en omdat Dunas niet meer scoorde en in de laatste minuut de bal niet in de ploeg wist te houden, kon Dijkvogels toch nog een gelijkspel uit het vuur slepen.

Het was een heerlijke wedstrijd, waarbij Dunas zich iets tekortgedaan mag voelen, maar het publiek had genoten. Voor Dunas scoorden Ly, Nima, Niek (ieder 1), Lisa (2), Kevin (4), Justin (5) en Elmo (6).

Zaterdag 17 december speelt Dunas om 14.00 uur tegen Oosterkwartier in Haarlem. Als ze dit niveau vasthouden, moeten ze het kunnen winnen.