Met de jaarwisseling in aantocht is dat het ideale moment voor het bestuur om op het eindigende jaar terug te blikken. Het werd het jaar waarin Dunas voor het eerst los kwam van corona en enorme stappen vooruit maakte.

Het coronavirus dat op het moment van de oprichting van Dunas onze samenleving bepaalde, hield ons in januari 2022 nog stevig in zijn greep. In februari begon de boel echter te kantelen en kon er weer worden getraind. De JTC, die eerder trainingen tijdens de lastigste perioden organiseerde, bracht alles weer op gang. En van trainingen naar een verkorte zaalcompetitie. Dat was de start voor een heel mooi jaar!

Er is gedurende het jaar heel veel georganiseerd, ontwikkeld en gerealiseerd. Op allerlei terreinen zijn de handen uit de mouwen gestoken om de vereniging een boost naar de toekomst te geven. Alles en altijd met het motto Plezier, leren en presteren in het achterhoofd. Eigenlijk is het teveel om op te noemen, maar we doen toch een poging om een paar highlights eruit te pikken.

De Jeugdtechnische Commissie die onze “core business” regelt, heeft een verbreding in het beleid aangebracht en heeft nu ook meer prestatiegericht korfballen vorm gegeven. En heel belangrijk, er is een nieuwe technische staf! De Dunas Devils brachten tijdens de wedstrijden van het eerste team support naar een hoger level. De Kantinecommissie heeft na de laatste verbouwingen impuls gegeven aan de start van verduurzaming van onze accommodatie. We hebben veel nieuwe leden mogen verwelkomen dankzij de niet-aflatende inspanningen van de commissie Werving. De Activiteitencommissie heeft meerdere superleuke activiteiten voor de jeugd georganiseerd en we hebben kennis mogen maken met Partij! & Co die voor een aantal zeer geslaagde festiviteiten voor de oudere leden hebben gezorgd. Onze Vertrouwenscontactpersonen hebben met een ludieke korfbalballenactie aandacht besteed aan gedrags- en omgangsregels binnen de jeugdteams. De commissie Tenue en kleding heeft mooie wannahaves als de Dunas-muts en de Devils-hoodie in de webshop toegevoegd. En dan zijn er initiatieven geweest door de commissies Materiaal, Verenigingswerk, Communicatie en PR en hebben we weer op een aantal vrijdagavonden van een heerlijke maaltijd kunnen genieten. De Club van 50 kreeg definitief vorm en bereidt een mooie investering voor. En last, but not least heeft de Kampcommissie weer voor een fantastische kampweek gezorgd!

Een belangrijk speerpunt is dat korfbal als sport moet blijven groeien. De korfbalsport heeft immers veel te bieden. Ook Den Haag moet weer als korfbalstad op de kaart en het bestuur van Dunas is hiervoor de trekker en zoekt samenwerking met de andere Haagse korfbalverenigingen, het KNKV en andere partners.

In alle facetten van Dunas moeten die ontwikkelingen blijven en binnen alle commissies blijven we hard werken om iedere keer weer een stap vooruit te zetten. Graag zien we alle leden, jeugdleden en hun ouders, donateurs en een ieder die Dunas een warm hart toedraagt op de Nieuwjaarsreceptie op zaterdag 7 januari a.s. en graag vertellen we jullie over onze ambities voor het komende jaar. Bij voorbeeld de bestemming voor de prachtige opbrengsten van de Grote Clubactie. Graag tot dan!

Namens het bestuur,

Bart en Robert