8-18: Dat was de uitslag van de uitwedstrijd op 8 oktober vorig jaar op het veld tegen de Meervogels. Dunas overvleugelde de tegenstander en won terecht met 10 doelpunten verschil.

Vandaag, 14-1, stond de thuiswedstrijd in de zaal op het programma. Opdracht voor Dunas: weer met tien doelpunten verschil winnen van dit team. Omdat alleen Ruben vandaag afwezig was, stond een fit elftal klaar om de eerste wedstrijd van 2023 te gaan spelen. Bij korfbal mag je er maar acht tegelijk opstellen, dus Annabel, Milou en Hugo begonnen op de bank.

Door een vliegende start van Dunas werd het al snel 3-0, waarna een Meervogelsdame scoorde. Opnieuw scoorde Dunas drie keer, voordat een Meervogelsheer raak mikte. En weer maakte Dunas er drie voordat de derde van de tegenstander in de mand viel. Na 18 minuten was het 9-3, een comfortabel gat was geslagen. Het leek wel of Dunas daarna wat gas terugnam. Vanaf dat moment kwamen de Meervogels beter in hun spel en ging de wedstrijd behoorlijk gelijk op. Met een ruststand van 12-7 was het doel van Dunas al half behaald, maar of het deze keer in de tweede helft net zo makkelijk zou gaan, was zeer de vraag.

In de rust had de Meervogels kennelijk een peptalk gehad, want de spelers vlogen er in de tweede helft meteen bovenop en het eerste schot was al raak. Dunas had geen antwoord op het (soms iets te) agressieve spel van de tegenstander en leidde veel balverlies. Tot groot geluk van Dunas waren de Meervogels totaal niet op schot. Ze wisten in de rest van de tweede helft niet meer te scoren, ondanks 32 doelpogingen en 3 stippen die ook werden gemist.

Het spel van Dunas was in de tweede helft slordig met veel onnodig balverlies. Desondanks wist Dunas in de tweede helft nog zes keer te scoren en toen scheidsrechter Maarten Kuif voor de laatste keer affloot, stond de eindstand van 18-8 op het scorebord. Dus was precies het doel behaald, al was het deze keer wel geflatteerd, want de Meervogels had in de tweede helft het betere van het spel, alleen vergaten zij te scoren en dat is toch wel belangrijk, ook bij korfbal.

Quinten B. was met 5 uit 10 opvallend goed op schot. Daarnaast scoorden Quinten T. (5), Olivier en Jasmijn (2) en Amelie, Celeste, Eline en Hugo (1).

Volgende week is de uitwedstrijd tegen Luno A1, dat met 0 punten uit vier wedstrijden nog onderaan staat. Op naar Linschoten.