Mooi nieuws over onze A1 toppers Amelie, Hugo en Quinten T.! Afgelopen maandag hebben zij meegedaan met de eerste selectietrainingen van het RTC team U19.

RTC staat voor Regionaal Talentencentra. Dit centra biedt talenten in de directe omgeving in de leeftijdscategorie U15, U17 en U19 een programma om zichzelf te ontwikkelen met als doel eventuele doorstroming naar hoger liggende niveaus en nationale selecties.

Om in een RTC team terecht te komen zijn er een aantal selectierondes. Afgelopen maandag was die van U19 (kinderen onder 19 jaar) in de Sportcampus. Ons drietal heeft een aantal wedstrijdjes gespeeld om zo te kunnen laten zien wat ze kunnen en willen leren. Best wel pittig, omdat het tempo vrij hoog lag. Van allerlei verenigingen uit onze regio doen er kinderen mee om zo uiteindelijk samen een RTC-team West te vormen.

Dunas wil zich de komende jaren ontwikkelen op een hoger niveau, dus daar sluiten deze selectietrainingen goed op aan. Een mooie ervaring voor onze jeugd om alvast te proeven aan “topkorfbal”.

Quinten en Hugo zijn door naar de tweede ronde en trainen dus op 30 januari nog een keer mee. We wensen beiden heel veel succes en plezier! Ook een groot compliment voor Amelie die het hartstikke goed gedaan heeft voor een eerste keer!